خبر یزد

آخرين مطالب

دغدغه‌ها و مطالبات نخبگان استان یزد در دیدار با معاون اول رییس جمهوری سياسي

دغدغه‌ها و مطالبات نخبگان استان یزد در دیدار با معاون اول رییس جمهوری
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - واپسین برنامه سفر یکروزه معاون اول رییس جمهوری به استان یزد که در آن چند طرح مهم اقتصادی و فرهنگی بهره برداری شد، دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی این استان بود که آنان دغدغه ها و انتظارات خود را از دولت برای دکتر جهانگیری بازگو کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که عصر شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد و تعدادی از مسئولان استان برگزار شد، نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد توجه بیشتر دولت به حوزه فرهنگ و دانش و بسترسازی برای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای جوانان را خواستار شدند.
محمود رهبران استاد ممتاز خوشنویسی کشور در این نشست گفت: هنرمندان می توانند شور و شوق جامعه را برانگیخته کنند و در سال‌های اخیر هنرمندان استان های مختلف کشور پیشرفت های قابل توجهی داشته اند اما بستر مناسبی برای ظهور و بروز آثار آنان فراهم نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در استان یزد سالن تخصصی و مناسب برای برگزاری رویدادهای موسیقی و نمایش وجود ندارد و برخی جشنواره های مهم فرهنگی و هنری که در سطح استان ها برگزار می شد مانند جشنواره خوشنویسی رضوی، متوقف شده که انتظار هنرمندان از دولت فراهم سازی شرایط و امکانات مورد نیاز برای عرضه تولیدات فاخر هنری است.
غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد نیز که به نمایندگی از احزاب و تشکل های سیاسی در این نشست حضور داشت، در خصوص انتخابات سال آتی بیان کرد: انتخابات مهمترین رویداد نشان دهنده مشارکت مردم در امور سیاسی کشور است و انتظار تشکل های سیاسی این است که دست اندرکاران این رویداد مهم به گونه ای عمل نکنند که دشمنان کشور شاد شوند.
وی ادامه داد: در سال های فعالیت دولت تدبیر و امید علاوه بر انتقادات، تهمت های زیادی به دولت زده شد که انتظار احزاب و شهروندان این است که دولت در این زمینه سکوت نکند و پاسخگوی هجمه ها باشد.
سفید همچنین در خصوص ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و انتظار از دولت در این زمینه اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان نماینده دولت باید در خصوص تبدیل یزد به مقصد گردشگری کمک کند و در این زمینه تنها به بودجه شهرداری اتکا نشود.
رییس سازمان نظام پزشکی استان یزد نیز گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت اقدامات قابل توجهی انجام داده اما سیاست های دولت بیشتر درمان محور بوده و حوزه سلامت و پیشگیری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
احمد حائریان با تاکید بر اجرای طرح پزشک خانواده به منظور تقویت حوزه سلامت ادامه داد: معیشت پزشکان عمومی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هم اکنون تعدادی از فارغ التحصیلان پزشکی به دلیل درآمد اندک، تمایلی به فعالیت در حرفه پزشکی ندارند و برای دریافت نظام پزشکی خود اقدام نکرده اند.
بی‌بی فاطمه حقیرالسادات عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست گفت: استان یزد با ظرفیت‌های بسیار متماز در زمینه علم و دانش، از وجود یک دانشکده فنی خوب محروم است و این در حالی است که مراکز علمی این استان در بین دانشگاه های برتر کشور قرار دارد و انتظار از دولت این است که زمینه لازم برای ایجاد این دانشکده را در استان یزد فراهم سازد.
رییس انجمن زرتشتیان یزد و عضو شورای اسلامی این شهر نیز ضمن قدردانی از پیگیری معاون اول رییس جمهوری در زمینه رفع تعلیق عضویت او در شورای اسلامی یزد گفت: ثبت تولد آشو زرتشت در تقویم رسمی کشور مبین نگاه مثبت دولت به اقلیت ها و در راستای افزایش اتحاد و همدلی در میان تمامی ایرانیان است.
سپنتا نیکنام افزود: زرتشیان یزد با وجود آنکه یک درصد جمعیت این شهر را تشکل می دهند اما حدود 40 درصد موقوفات یزد از سوی آنان برای امور عام المنفعه وقف شده و در زمینه ایجاد مدرسه، درمانگاه، زایشگاه و بیمارستان که مورد استفاده همه شهروندان قرار می گیرد، فعالیت های چشمیگری را در طول تاریخ در یزد داشته اند.
وی یادآور شد: یکی از عواملی که باعث ثبت جهانی شهر یزد شد، همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در این شهر است و انتظار از دولت این است که بیش از پیش از ظرفیت اقلیت ها دینی برای توسعه استفاده کند و دولت تدبیر امید می تواند با انتخاب مشاور رییس جمهوری در امور اقلیت ها از بین آنان در این زمینه پیشقدم باشد.
نگار فتوحی نماینده تشکل های جوانان استان یزد که در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند نیز گفت: در شرایط بحران اقتصادی ، جوانان بیشترین آسیب ها را می بینند که برای یافتن کار و تشکیل زندگی با مشکل مواجه می شوند.
وی ادامه داد: انتظار جوانان از دولت تامین امنیت روانی و استفاده از ایده های جوانان است که در این زمینه کمک دولت برای ساخت خانه جوان استان یزد می تواند بستر مناسبی را برای مشارکت جوانان در فعالیت های مختلف اجتماعی فراهم سازد.
مدیر خانه مطبوعات استان یزد نیز ضمن قدردانی از معاون اول رییس جمهوری و وزیر ارشاد در خصوص لغو ممنوعیت انتشار آگهی های دولتی در روزنامه های کثیرالانتشار، فراهم سازی زمینه انتشار آگهی در خبرگزاری ها و رسانه های برخط برای کمک به فعالان این حوزه را مورد تاکید قرار داد.
فرزاد فیضی دریافت مالیات از رسانه ها و همچنین مشکلات موجود در زمینه بیمه اصحاب رسانه با تامین اجتماعی را از مهمترین دغدغه های این قشر برشمرد و یادآور شد: اصحاب رسانه در جریان شیوع ویروس کرونا با مشکلات مختلف در زمینه تامین معیشت مواجه شدند و انتظار آنان از دولت افزایش حمایت این قشر در شرایط موجود و رفع موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی برخی دستگاه های اجرایی است.
احمد زارع پور اشکذری از فعالان اجتماعی استان یزد نیز توجه دولت به صنعت ساختمان با توجه به حجم قابل توجه اشتغالی که این صنعت دارد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورتی که دولت زمین ارزن قیمت در اختیار مسکن سازان دارای صلاحیت قرار دهد، نرخ تمام شده مسکن به شکل قابل توجهی کاهش یافته و باعث رونق اقتصادی و تامین مسکن برای اقشار آسیب پدیر می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 10 درصد جمعیت استان یزد را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که ساماندهی این حجم از جمعیت در قالب مهمانشهرها ضروری به نظر می رسد.
زارع پور همچنین با بیان اینکه 70 درصد پرورش اسب عرب کشور در استان یزد است و 270 باشگاه سوارکاری در این استان وجود داد، ایجاد پیست سوارکاری بین المللی که برای شهرستان اشکذر تصویب شده را خواستار شد.
افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ، افتتاح چهار طرح مهم در حوزه آب و برق، بهره برداری از بندر خشگ پیشگامان، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری به استان یزد بود.
وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه، جهانگیری را در این سفر یکروزه همراهی کردند.
برچسب‌ها
یزد نخبگان اسحاق جهانگیری دولت
پروندهٔ خبری
دستاوردهای سفر جهانگیری به یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/179873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت