خبر یزد

آخرين مطالب

آمریکا در ارتباط با ایران مسیر منطق را جایگزین تحریم کند سياسي

آمریکا در ارتباط با ایران مسیر منطق را جایگزین تحریم کند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری ، عصر شنبه در دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی استان یزد گفت: آمریکا با هدف فروپاشی و به زانو درآوردن ایران سخت ترین تحریم ها به اجرا درآورد که کمتر کشوری در جهان در مقابل این تحریم ها می توانست مقاومت کند، هدف آنان این بود تا 22 بهمن با این فشارها و تحقیر ایران، ما را پای میز مذاکره بکشانند و امتیازات مورد نظر خود را بدست آورند، اما ملت ایران با تحمل سختی های زیاد در این مدت، ثابت کرد که به تحقیر تن در نمی دهد.
وی ادامه داد: با تدابیر دولت و نظام و بردباری همه مردم، تحریم های ظالمانه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و ملت ایران از این گردنه دشوار نیز سربلند عبور خواهد کرد، اگر چه کشور در این مدت با مشکلات متعددی مواجه شده اما در همین سختی ها دستاوردهای ما کم نبوده و میزان اتکای ما به بودجه نفتی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
جهانگیری یادآور شد: از بودجه 570 هزار میلیارد تومانی کشور حدود یک سوم آن از نفت باید محقق می شد اما درآمد نفت کشور تنها 9 هزار میلیارد بود با این وجود امور کشور با تمامی سختی هایی که در مقابل آن قرار داشت، مدیریت شد.
وی اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز کنونی کشور و رمز موفقیت در برابر سختی ها دانست و گفت: تمامی نیروهای اثرگذار و کسانی که ایران را دوست دارند باید با مشارکت خود در عرصه های مختلف به پیشبرد اهداف کشور کمک کنند که تجلی این مشارکت در انتخابات است و در صورتی که انتخاباتی با مشارکت کم در کشور برگزار شود، مشکلات ما کم نخواهد شد بلکه دشمنان را به افزایش فشار بر ایران ترغیب می کند.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آمریکایی ها می دانستند که ترور سردار سیلمانی کار آسانی نیست به همین دلیل برای یک مواجهه همه جانبه پس از ترور سردار آماده شده بودند، اما ایران جواب مناسب را در این خصوص با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور به دشمن داد.
وی همچنین با تاکید بر حفظ همدلی که توصیه رهبر انقلاب به همه جریان های سیاسی است، یادآور شد: تنها راهکار برون رفت از تمامی مشکلات داخلی و خارجی اتحاد و همدلی است از این طریق می توان بر تمامی محدودیت ها و مشکلات غلبه کرد.
جهانگیری همچنین از استان یزد به عنوان نماد مدارا و همزیستی اقوام و مذاهب ایران یاد کرد و گفت: اگر دنبال نمادی برای توسعه در عین محدودیتها هستیم ، یزد بهترین نمونه آن است که در سخت ترین شرایط اقلیمی ایران، فرهنگ و تمدنی ارزشمند را در طول تاریخ رقم زده اند .
وی سخت کوشی، قناعت و درستکاری را از ویژگی های ارزشمند فرهنگی استان یزد برشمرد و تصریح کرد: این استان در زمینه خلاقیت و استفاده از ظرفیت های توسعه صنعتی در عین حفظ سنت ها در کشور نمونه است و شخصیت های اثرگذاری در سطح ملی و بین المللی پرورش داده که چهار هزار شهید این استان، شهید صدوقی، آیت‌ الله خاتمی و حجت الاسلام خاتمی از سرمایه های بزرگ این استان و کشور در زمینه اخلاقی هستند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین ارتباط و علاقه ایرانیان خارج از کشور به خصوص پارسیان کشور هند و اقلیت زرتشتی یزد را از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری در استان یزد و کشور عنوان کرد و افزود: پارسیان هند عاشق ایران هستند و وابستگی و علاقه بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارند که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
جهانگیری همچنین جذب نیروی کار از سایر استان‌ها به یزد را برای این استان یک مزیت دانست و بر تبدیل شدن یزد به کانونی برای توسعه ایران تاکید کرد و گفت: یزد می تواند یک استان اثرگذار در شتاب گیری فرایند توسعه کشور باشد.
وی همچنین در خصوص افزایش استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در بدنه مدیریتی کشور گفت: دولت تدبیر و امید سقف استفاده 30 درصدی از بانوان در مدیریت ها تعیین کرد که تا کنون 26 درصد مدیریت در کشور به بانوان محول شده و برای افزایش آن تلاش می شود.
وی همچنین در خصوص استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت اقلیت ها نیز گفت: برخی بدسلیقگی ها مانع از استفاده حداکثری از این ظرفیت شده که دولت به دنبال راهکارهایی برای رفع موانع موجود است تا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که ایران را متعلق به همه ایرانیان عنوان کرده اند، شایستگان کشور در هر قوم و مذهب، بتوانند منشا خدمت قرار گیرند.
جهانگیری در خصوص حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد(سمن) گفت: در این زمینه برخی محدودیت های قانونی وجود دارد و مانند احزاب به تدوین قوانینی در حوزه سمن ها نیاز است تا بر اساس آن حرکت کنند و دچار مشکلات نشوند .
وی همچنین در خصوص درخواست های هنرمندان از دولت گفت: شرایط کار و زندگی هرمندان همواره با دشواری هایی همراه بوده اما در دوران کرونا این مشکلات تشدید شد که در جلساتی که با وزارت ارشاد اقداماتی برای کاهش مشکلات این قشر تا کنون انجام شده که تداوم خواهد داشت.
معاون اول رییس جمهوری همچنین در خصوص ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع در استان ها تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت شرکت ها بزرگ اقتصادی موظف شده اند چهار درصد سرمایه گذاری اقتصادی خود را به انجام مسئولیت های اجتماعی اختصاص دهند و در این زمینه با توجه به ظرفیت هایی که در یزد وجود دارد ، این استان می تواند از مزایای آن برخوردار شود و منتظر بودجه دولتی نماند.
افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ، افتتاح چهار طرح مهم در حوزه آب و برق، بهره برداری از بندر خشگ پیشگامان، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری به استان یزد بود.
وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه، جهانگیری را در این سفر یکروزه همراهی کردند.
پربیننده ترین فرار پول‌های بزرگ از بورس با سیاست‌های اشتباه/ توافق ایران با آمریکا به کجا رسید؟ مزد پیشنهادی کارگران برای سال بعد؛ 6میلیون و 850هزار تومان سقف افزایش حقوق کارمندان 2.5میلیون تومان شد چه کسانی تا پایان سال یارانه می‌گیرند؟ میانگین نرخ سود بین بانکی به 19.7درصد کاهش یافت/ ورود قیمت دلار نیمایی به کانال 22هزار تومان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/179889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب