خبر یزد

آخرين مطالب

شهروندان مهریز: بر قیمت‌های شن و ماسه نظارت شود اقتصادي

شهروندان مهریز: بر قیمت‌های شن و ماسه نظارت شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - طی 2 هفته‌ اخیر و با وجودی که هنوز مدت زیادی از سال جدید نمی‌گذرد برخی از فعالان تولید و عرضه شن و ماسه مهریز، خودسرانه نسبت به افزایش این نیاز مردم در ساخت و سازها اقدام کردند که موجب نارضایتی شهروندان و کامیونداران شده است .
این افراد با بیان اینکه طی سال گذشته نیز در چند نوبت برخی صاحبان واحدهای فرآوری شن و ماسه و دست‌اندرکاران مصالح ساختمانی در منطقه بدون کسب مجوز از مراکز مرتبط، اقدام به گران کردن محصولات خود کرده‌اند از مسوولان رسیدگی به موضوع و برخورد با متخلفان را خواستار شدند.
حسین کمالیان یکی از شهروندان مهریزی گفت: در منطقه معادن و واحدهای فرآوری شن و ماسه زیادی در حومه شهر وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود ولی برخی از صاحبان آنها بدون رعایت مقررات خودسرانه سالانه در چند نوبت نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کنند.
وی اظهار کرد: بازار شن و ماسه منطقه که نیاز ضروری مردم برای ساخت و ساز است و گران شدن آن بر خیلی از مصالح دیگر اثر مستقیم دارد خیلی بی‌ثبات است و سالی چند نویت برای متقاضیان دچار مشکل می‌شود و باید نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد.
یکی از کامیونداران حمل شن و ماسه منطقه با انتقاد از وضعیت موجود و روند صعود بدون حساب و کتاب قیمت این مصالح از اینکه برخی فعالان این بخش بدون هیچ قانونی و برای کسب در آمد بیشتر خودسرانه اقدام به افزایش قیمت می‌کنند از مسوولان درخواست نظارت کرد.
رضا زارعیان اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر قیمت هر تن شن و ماسه از 36 هزار تومان به 51 هزار تومان افزایش یافته است و اگر هیچ بررسی و اقدامی توسط مسوولان شهرستان صورت نگیرد بدون شک شاهد افزایش دوباره آن تا پایان سال در شهرستان خواهیم بود.
وی یادآور شد: پارسال در چند نوبت این افزایش نرخ توسط معادن و واحدهای فرآوری شن و ماسه شهرستان صورت گرفت و مجدد امسال شاهد این عمل غیرقانونی هستیم و اگر اقدامی برای جلوگیری آن به عمل نیاید ممکن است در آینده باز شاهد این افزایش باشیم.
افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه غیرقانونی است
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز با تایید افزایش قیمت شن و ماسه در شهرستان و اینکه این امر موجب نارضایتی مردم به خصوص کامیونداران شده گفت: در این خصوص تاکنون با حضور برخی مسوولان از واحدهای فرآوری شن و ماسه شهرستان بازدید شده است .
سید محمدرضا حسینی‌منش افزود: در منطقه و مرکز استان برای بررسی موضوع و نظارت بر نحوه تولید و عرصه شن و ماسه و مصالح ساختمانی جلسه‌های متعددی برگزار شد و نارضایتی مردم و کامیونداران در حال بررسی و اقدام جدی است .
وی ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت در مصالح ساختمانی و سایر محصولات و نیازهای مردم باید در چارچوب مقررات باشد که خارج از آن عملی خلاف و غیرقانونی است و اداره صمت با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط وظایف خود را انجام می‌دهد.
این مسوول اظهار کرد: برای حل مشکل موجود و رسیدگی به مطالبات شهروندان و کامیونداران موضوع جدی در دستور کار است و امیدواریم طی روزهای آینده این مشکل مرتفع و نظر همگان در راستای مقررات جلب شود.
حسینی‌منش گفت: همکاری مردم و مسوولان و عمل به مقررات حلال همه مشکلات است و نباید هیچ فعالیتی خارج از قانون توسط افراد صورت گیرد و اداره صمت وظایف خود را در راستای اعمال مقررات انجام می‌دهد و انشاالله دغدغه مردم و کامیونداران رفع می‌شود.
وی بیان کرد: هم‌اکنون در مهریز 6 واحد فرآوری شن و ماسه وجود دارد که اغلب آنها فعال هستند.
دغدغه مردم بررسی و اقدام می‌شود
همچنین فرماندار مهریز گفت: مشکل افزایش شن و ماسه و مطالبه شهروندان و کامیونداران منطقه جزو مسایلی است که در سال گذشته و امسال در دستور کار بوده و تاکنون در شهرستان و استان با حضور مسوولان مرتبط جلساتی برگزار شده است .
رضا زارع زاده مهریزی افزود: هر اقدامی و فعالیتی که موجب افزایش خودسرانه محصولات مختلف و مصالح ساختمانی و شن و ماسه باشد غیرقانونی و بدون مصوبه و ممنوع است و قانون وظایف همه را مشخص کرده بنابراین برای پیگیری نارضایتی شهروندان و کامیونداران جلسه تنظیم بازار تشکیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه که نماینده انجمن صنفی کامیونداران تولید کنندگان و فروشندگان شن و ماسه و مسوولان مرتبط از مهریز و یزد حضور دارند موضوع دقیق بررسی و نسبت به اتخاذ تصمیم منطقی در راستای پاسخگویی به مردم و مطالبات اقدام می‌شود.
این مسوول اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای مختلف و شن و ماسه که به صورت خودسرانه و خارج از قانون باشد مورد تایید نیست و متخلفان باید جوابگو باشند و همه باید با همکاری مردم وظایف را انجام دهند تا مشکل در منطقه وجود نداشته باشد .
زارع زاده مهریزی یادآور شد: کامیونداران و شهروندان مطمئن باشند اقدامات مسوولان در این زمینه بر اساس بررسی دقیق موضوع با حضور افراد مرتبط و در راستای کمک به مردم و فعالان این بخش صورت می‌گیرد و جای هیچگونه نگرانی و دغدغه نیست.
فعالیت 27 معدن در مهریز
معاون عمرانی فرماندار مهریز هم گفت: بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون 27 معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 22 مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد.
علیرضا مرادیان افزود: فعالیت معادن در منطقه طبق مقررات در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و قطعا نقش صنعت و معدن در توسعه همه جانبه برکسی پوشیده نیست و موارد مورد نیاز منطقه پیگیری و اقدام می‌شود.
وی اظهار کرد: در معادن شهرستان در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی تاکنون طبق آمار موجود زمینه اشتغال 463 نفر فراهم شده و برای ارتقای آن با همت بخش‌خصوصی و پیگیری اقدام بیشتر صورت می‌گیرد .
این مسوول از فعالان این بخش که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند قدردانی کرد و همکاری همگان برای توسعه همه جانبه شهرستان را به خصوص در سال جهش تولید خواستار شد.
واحدهای معدنی یزد با تامین 33 درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود.
در یزد بیش از 50 نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت وجود دارد و در سه هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از 800 نوع محصول تولید می شود.
هم‌اکنون سه هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد .
یزد با 1.3 درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد ؛ 47 درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور 32 درصد است.
در این بخش سهم صنعت کشور در سال های 95 و 96 از 31.9 درصد به 32 درصد افزایش یافت، این رقم در یزد از 45.4 درصد به 46.6 درصد رسید.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها مهریز یزد صمت

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/183752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی