خبر یزد

آخرين مطالب

رقص شعله‌ آبی گاز در 466 روستای استان یزد مقالات

رقص شعله‌ آبی گاز در 466 روستای استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - اجرای طرح نهضت گازرسانی به مناطق محروم در دولت تدبیر و امید، تعداد روستاهای برخوردار از این خدمات را در استان یزد از 166 مورد در ابتدای دولت یازدهم با افزایش 466 موردی در مجموع به 632 روستا افزایش داد تا خانه روستاییان با انرژی پاک گرم شود و بوی نفت و هیزم از خانه‌های آنها رخت بربندد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در سال گذشته با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گازرسانی به روستاها بیش از کل تاریخ ایران بوده، اظهارداشت: تا پیش از دولت یازدهم 14 هزار روستا گازرسانی شده بود که این رقم اکنون به 32 هزار روستا رسیده است.
وزیر نفت نیز در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری درباره توسعه گازرسانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و رسیدن پوشش گازرسانی کل کشور به 95 درصد گزارشی ارائه داد و تاکید کرد: از سال 1392 تاکنون میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی کشور از خدمات گاز طبیعی با افزایش بیش از ٢ برابری به 84 درصد رسیده است.
بیژن زنگنه با بیان اینکه از سال 1392 تا بهمن ماه 1399 به بیش از 20 هزار روستا با حدود یک میلیون و 760 هزار خانوار گازرسانی شده و تعداد روستاهای برخوردار از خدمات گاز از حدود 14 هزار روستا به بیش از 34 هزار روستا افزایش یافته است،‌ افزود: در این دوره زمانی به 193 شهر با بیش از 641 هزار خانوار گازرسانی شد و هم اکنون بیش از 98.4 درصد جمعیت شهری کشور و 84 درصد جمعیت روستایی کشور و در مجموع 95 درصد از کل جمعیت کشور زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پوشش شبکه گازرسانی در ابتدای سال 1392 در جمعیت شهری 95 درصد و در جمعیت روستایی 54 درصد بوده است.
گازرسانی به روستاها به عنوان بخش مهمی از طرح‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌محور دولت تدبیر و امید، به ‌صورت جهشی در بسیاری از روستاهای استان یزد اجرا شده تا ساکنان این مناطق برای ماندن در روستاها امیدوارتر شوند .
کارنامه دولت تدبیر و امید در زمینه گازرسانی به روستاها در استان یزد بسیار درخشان است و این استان با افزایش حدود سه برابری روستاهای دارای گاز در این دولت از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می شود.
پوشش شبکه گاز در 632 روستا در استان یزد
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تعداد روستاهای واجد شرایط گازرسانی در استان را 695 روستا بیان کرد و گفت: ابتدای دولت دوازدهم 166 روستا از خدمات شبکه گاز بهره‌مند بودند که اکنون این رقم به 632 روستا رسیده است.

خبر یزد


علی اکبر میدانشاهی اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که در دولت یازدهم و دوزادهم ، 466 روستا از خدمات شبکه گاز طبیعی برخوردار شده و هم اکنون افزون بر 93 درصد روستاهای استان و 100 درصد جمعیت شهری استان از خدمات گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین گازرسانی به 83 روستا در استان هم اکنون در دست اجراست و مابقی روستاها نیز در برنامه‌های آتی شرکت گاز برای ارائه این خدمات قرار دارد.
رشد 42 درصدی شبکه‌گذاری گاز در دولت تدبیر و امید
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با تشریح توسعه شبکه گاز در استان از زمان تأسیس این شرکت تا ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید افزود : تا قبل از دولت تدبیر و امید پنج هزار و 939 کیلومتر شبکه‌گذاری در یزد اجرا شده‌ بود.

خبر یزد


وی تصریح کرد: در دولت فعلی چهار هزار و 900 کیلومتر شبکه گذاری انجام شد که معادل 45 درصد رشد داشته و در مجموع 10 هزار و 839کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان صورت گرفته است.
نصب 73 هزار و 158 انشعاب گاز در یزد
میدانشاهی تعداد انشعاب گاز در ابتدای دولت یازدهم در استان یزد را 175 هزار و 782 مورد بیان و خاطرنشان کرد: اکنون این رقم به 254 هزار و 605 انشعاب رسیده که در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید 78 هزار و 832 انشعاب نصب شده و 31 درصد رشد افزایش داشته است.
وی تعداد کل مشترکان شرکت گاز استان یزد را 481 هزار و 405 مورد بیان کرد و گفت: تا قبل از دولت یازدهم تعداد مشترکان گاز 303 هزار و 874 مشترک بود که در این دولت 177 هزار و 531 مشترک افزوده شد و 36.8درصد تعداد مشترکان این شرکت رشد داشته است.
بهره مندی چهار هزار و 409 صنعت از خدمات گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خاطرنشان کرد: در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید، چهار هزار و 409 واحد صنعتی استان از خدمات گاز بهره‌مند شدند و این در حالی است که در ابتدای این دولت سه هزار و 729 واحد صنعتی گاز دار بودند که 54 درصد رشد یافته است وی اکنون مجموعا هشت هزار و 138 واحد از گاز طبیعی برخوردار است.
افزایش 60 درصد گلخانه های دارای گاز طبیعی
میدانشاهی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید یکهزار و 981 گلخانه استان نیز گازدار شدند که این رقم در ابتدای دولت یکهزار و 306 مورد بود و در این دولت 60 درصد گلخانه‌ها گازدار شدند که هم اکنون تعداد گلخانه‌های گازدار استان سه هزار و 287 مورد شده است.
وی تعداد کوره‌های آجرپزی گازدار استان را 298 مورد بیان کرد و گفت: در این دولت 248 کوره آجرپزی گازدار شده که 83.2 درصد رشد در این زمینه حاصل شده و تا قبل از دولت تدبیر و امید فقط 50 کوره به شبکه گاز طبیعی وصل شده بود.
شعله آبی گاز در خانه روستاییان
یکی از روستاییان مناطق کوهستانی شهرستان تفت در خصوص خدمات دولت در بخش گازرسانی گفت: توسعه شبکه گاز در این منطقه که جزو مناطق سرد و کوهستانی استان است قدم بسیار بزرگی از سوی دولت بوده زیرا ساکنان این مناطق را از بخاری های هیزمی و نفتی بی نیاز کرد مشکلات تامین سوخت در فصول سرد را به طور کامل رفع کرد.
حسن حسنی افزود: هر سال در فصل سرما برای تهیه نفت با مشکلات زیادی روبرو بودیم اکنون برای پخت و پز و گرمایش خانه از گاز استفاده می کنیم که آسایش فراوانی را برای ساکنان این روستا به همراه داشته است.
یک بانوی روستایی از مناطق ییلاقی شهرستانن مهریز نیز گفت: با استفاده از بخاری و آبگرمکن نفتی همیشه بوی نفت در خانه می پیچید و در برخی خانه ها که به دلیل کمبود نفت از هیزم استفاده می کردند، خانه بوی دود می گرفت، اما از زمانی که روستای ما گازرسانی شده، از این مشکلات خبری نیست.
فاطمه دهقانی افزود: اگر روستاها نیز همانند شهر از امکانات رفاهی بهره مند باشند، روستائیان به شهرها مهاجرت نمی کنند، بخش قابل توجهی از علت مهاجرت از روستاها نبود امکانات رفاهی در این مناطق است که با خدمات رسانی دولت، جمعیت روستاها پایدار می شود.
وی ادامه داد: با اتصال روستا به شبکه گاز طبیعی خیلی هزینه ما در زمینه تامین کپسول گاز و تامین نفت کاهش یافته که جای تشکر از دولت برای تامین خدمات گاز را دارد.
بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، از یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت استان یزد،87 درصد آنها در مناطق شهری و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می کنند و این استان 10 شهرستان، 21 شهر، 21 بخش، 43 دهستان و 963 روستا دارد.
برچسب‌ها
روستائیان دولت یازدهم توسعه ایران گاز رسانی یزد توسعه روستایی نفت
پروندهٔ خبری
گازرسانی، هدیه ای به خانواده های روستایی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/184564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس