خبر یزد

آخرين مطالب

ضعف هندبال یزد در کشف، پرورش و مراقبت از استعدادها ورزشي

ضعف هندبال یزد در کشف، پرورش و مراقبت از استعدادها
  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در یزد، هندبال استان یزد که در سال‌های نه چندان دور یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر هندبال کشور بود حالا نه تنها دیگر سهمیه‌ای در لیگ برتر هندبال ندارد بلکه نگاه به جدیدترین لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان نشان می‌دهد که علی‌رغم پسرفت در باشگاه‌داری و تیم‌داری در سطح اول هندبال ایران، هندبال استان یزد در استعدادیابی و پشتوانه‌سازی هم چندان رضایت بخش عمل نکرده است.
مهدی رهبری سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان از 67 بازیکن برای حضور در مرحله دوم اردوی تیم ملی و آماده‌سازی برای حضور در المپیک آسیایی نوجوانان 2021 دعوت کرده است که استان یزد حتی از کسب یک سهمیه برای حضور در اردوی تیم ملی ناتوان بوده است.
16 استان در تیم ملی هندبال نوجوانان دارای سهمیه هستند که اصفهان با 22 بازیکن، کهگلیویه و بویر احمد با شش بازیکن و مازندران با پنج بازیکن بیشتری تعداد دعوت شدگان را به خود اختصاص داده اند.
ناگفته نماند که در مرحله اول اردوی تیم ملی هم که 74 بازیکن از 19 استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، از استان یزد نیز دو بازیکن (اسماعیل و عباس خونشویس) در این اردو حضور داشتند اما نه تنها این بازیکنان موفق به حضور در مرحله دوم اردو نشدند بلکه بازیکن جدیدی نیز از هندبال یزد به اردوی مرحله دوم دعوت نشده است.
با جمع‌بندی دعوت شدگان به اردوهای مرحله اول و دوم تیم ملی (141 دعوت شده)، رتبه‌بندی استان‌های دعوت شده به اردوهای تیم ملی بدین شرح است:
اصفهان (33 دعوت شده)، سمنان (15 دعوت شده)، آذربایجان غربی (11 دعوت شده)، کهگیلویه و بویراحمد (10 دعوت شده)، خراسان رضوی (8 دعوت شده)، مازندران (8 دعوت شده)، فارس (8 دعوت شده)، کرمان ( دعوت شده)، چهارمحال و بختیاری(5 دعوت شده)، مرکزی (5 دعوت شده)، کردستان (4 دعوت شده)، تهران (4 دعوت شده)، کرمانشاه (4 دعوت شده)، خوزستان (3 دعوت شده)، البرز (3 دعوت شده)، بوشهر (3 دعوت شده)، خراسان جنوبی (2 دعوت شده)، یزد (2 دعوت شده)، قزوین (1 دعوت شده)، لرستان (1 دعوت شده)، قم (1 دعوت شده)، زنجان (1 دعوت شده)

خبر یزد

احسان ابویی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی فارس از یزد، ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب هندبال پایه در استان یزد گفت: در 7 سال گذشته و پس از حامد دادرس در سال 1393 هیچ بازیکن یزدی موفق به پوشیدن لباس تیم ملی و بازی در مسابقات رسمی در رده‌های پایه نشده است و آنچه که مشهود است در سال‌های گذشته استعدادیابی استاندارد در هندبال استان صورت نگرفته است و محتمل است که دو بازیکن یزدی (اسماعیل و عباس خوشنویس) دعوت شده به اردوی تیم ملی نوجوانان نیز تنها به دلیل رایزنی‌ها به این اردو فرخوانده شدند تا تنها نامی از یزد به صورت ویترین در بین دعوت شدگان به اردوی تیم ملی مشاهده شود وگرنه ظرفیت موجود هندبال استان یزد بر همگان نمایان است.
بازیکن یزدی تیم ملی هندبال بزرگسالان یکی از علل ضعف هندبال استان یزد در رده‌های پایه را نبود مربی بادانش روز هندبال بیان کرد و افزود: مربیان یزدی برای بروزرسانی دانش فنی خود نیاز به حضور در دوره‌های آموزشی دارند که حمایت‌های لازم از سوی هیات هندبال استان برای حضور این مربیان در دوره‌های آموزشی باید صورت گیرد.
ابویی همچنین با گلایه از میزبانی مسابقات چندجانبه بین المللی هندبال در استان گفت: زمانی که هندبال یزد در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان نمایندگان قدرتمندی ندارد بهتر بود به جای هزینه چند صد میلیونی برای میزبانی از مسابقات چندجانبه بین المللی هندبال این هزینه صرف استعدادیابی و تقویت رده‌های پایه هندبال در استان میشد.

خبر یزد

علی‌اکبر خوشنویس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از یزد، با اشاره به طرح استعدادیابی فدراسیون هندبال و بررسی عملکرد بازیکنان مستعد در مسابقات مختلف سال 1398 گفت: استعدادیابان فدراسیون هندبال با حضور در تمامی مسابقات کشوری، منطقه‌ای و استانی قبل از شروع پاندمی کرونا لیست‌هایی تهیه و به کمیته استعدادیابی این فدراسیون تحویل داده‌اند و همچنین استان‌هایی که نماینده‌ای در مسابقات کشوری نداشته‌اند نیز با درخواست کمیته استعدادیابی فدراسیون لیست اسامی بازیکنان مستعد خود را به این کمیته ارسال کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: براساس همین لیست نفرات مستعد برای پایش بعدی در چند مرحله به اردوهای تیم ملی دعوت شده و خواهند شد تا در یک سال و نیم آینده بهترین‌های هندبال ایران به عضویت تیم ملی درآیند.
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال، ضعف موجود در هندبال استان یزد را کشف، پرورش و مراقبت از استعدادهای هندبالی بیان کرد و افزود: مربیان بومی در یزد باید با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی خود را به دانش روز هندبالی مجهز کنند و بازیکنان و خانواده‌های آن‌ها نیز باید با اصول ورزش حرفه‌ای برای به بار نشستن استعدادها آشنا و مطلع شوند.
علی‌اکبر خوشنویس با اشاره به وجود استعدادهای ناب هندبالی در استان یزد، گفت: یکی از این استعدادهای ناب بازیکنی به نام باغ گندمی است که خود شاهد درخشش این بازیکن در جام ریاست جهموری در سال 1394 بودم که در همان سال تیم‌های مطرح ثامن الحجج و اصفهان خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن دست چپ مستعد یزدی با 197 سانتی متر قد و متولد سال 1384 بود که متاسفانه دچار آسیب‌دیدگی شد و در حال حاضر از وضعیت ورزشی این بازیکن خبری ندارم.
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال در پایان به آغاز همکاری خود با هیات هندبال استان یزد خبر داد و افزود: امیدوارم با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر روی هندبال پایه استان یزد در آینده از هندبال این استان بیشتر از پیش بشنویم.
با این تفاسیر در صورت تداوم همکاری تنگاتنگ هیات هندبال استان یزد با کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال و تیم‌داری مجدد یزدی‌ها در لیگ برتر هندبال کشور می‌توان آینده‌ای روشن برای هندبال یزد متصور شد.
انتهای پیام/د

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/186872/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است