خبر یزد

آخرين مطالب

معاون شهردار یزد در نشست با فعالان گردشگری:

دولت، عملکرد خود در قبال گردشگری را توضیح دهد فرهنگي

دولت، عملکرد خود در قبال گردشگری را توضیح دهد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد معاون شهرسازی شهردار یزد با تاکید بر این که دولت در خصوص عملکرد خود در قبال گردشگری توضیح بدهد، گفت: شهرداری در حیطه خود می‌تواند فعالیت کند مشروط بر این که در بازنگری طرح جامع متمرکز بر گردشگری، قوانین مربوطه را ایجاد کند و از حالت مطالبه به حالت یک قانون تبدیل شود.

«مهدی شرافت» در نشست با جمعی از اعضای شورای راهبردی گردشگری استان یزد که روز گذشته در محل شهرداری برگزار شد، با بیان این که دولت با شعار گردشگری آمده است، گفت: این در حالی است که حتی یک متر زمین هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.
وی با بیان این که دولت باید عملکرد خود را در قبال گردشگری توضیح دهد، گفت: شهرداری در حیطه خود می‌تواند فعالیت کند مشروط بر این که در بازنگری طرح جامع متمرکز بر گردشگری، قوانین مربوطه را ایجاد کند و از حالت مطالبه به حالت یک قانون تبدیل شود.
وی با بیان این که لازم است در خصوص مشکلات مطرح شده مکاتبه‌ای با شهردار شود، گفت: با توجه به روحیه شهردار در خصوص توسعه گردشگری، باید پیشنهاد مشخصی در قالب کارگروه ارائه و پیگیری شود.
وی با تایید موازی کاری شهرداری در حوزه گردشگری، گفت باید در این باره نیز فکر شود.
شرافت با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران باید اقدام شود، گفت: مطالبات باید دقیق و موردی شود تا بتوانیم در این باره نیز پیگیری و اقدام کنیم.

خبر یزد


نگاه نادرست به صنعت هتلدارای ایران
«سیدامیرناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد هم در این نشست با بیان این که نگاه به صنعت هتلدارای ایران نگاه درستی نیست، گفت: باید تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان بدانند که صنعت هتلداری در ایران به دلیل بازگشت‌ناپذیری صحیح اقتصادی باید به عنوان یک زیرساخت در نظر گرفته شده و به شدت مورد حمایت دولت واقع شود.
وی با بیان این که شهرداری‌ها یکی از بخش‌هایی تاثیرگذار در مسیر ایجاد زیرساخت‌های هتلی هستند، گفت: این بخش می‌تواند حمایت‌های زیادی در معافیت‌ها داشته باشد و البته نظام هندسی در هزینه پروانه و ساخت هتل‌ها نیز می‌تواند تخفیف‌های ویژه‌ای داشته باشد.
این مسئول با اشاره به این که متاسفانه در چند سال گذشته به رغم دستور رییس جمهور در خصوص اختصاص زمین اقدامی نشده است، گفت: با شیوع کرونا، سرمایه‌گذاری در این بخش به حداقل رسیده و ما به جای آماده شدن برای دوران پسا کرونا، منفعل هستیم.
شهرداری نگاه کلان داشته باشد
«سیدمحسن حاجی سعید» رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور با بیان این که سرمایه‌گذاران گردشگری باید بتوانند از بسته‌ی مشوق برای سرمایه گذاران در صنعت گردشگری بهره‌مند شوند، گفت: این بسته تشویقی می‌تواند علاوه بر تقویت و حمایت از سرمایه گذاران فعلی، منجر به کاهش ترس سرمایه گذاری شود و دو بخش سرمایه‌گذار فعلی و افراد متمایل به سرمایه‌گذاری را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت شمشیر خود را از رو بر گردشگری و مدافعان آن بسته است، گفت: آنچه به عنوان گردشگری در عید امسال اتفاق افتاده، 5 درصد آمار سال 97 است.
این مسئول با بیان این که تنها در یزد دو یا سه هتل توانستند در ایام عید به ظرفیت 60 درصد برسند و مابقی کمتر از 20 درصد ظرفیت داشتند، گفت: شورا آمادگی حمایت از گردشگری را دارد و صرفا نیاز به جلسه‌ای کارشناسی دارد و بخش خصوصی نیز می‌توانند همراهی کنند.
وی از تخفیفات مالیاتی و تخفیف عوارض ساختمانی و انرژی به عنوان بسته حمایتی شهرداری یاد کرد و گفت: شهرداری باید نگاه کلان داشته باشد و سدهای سرمایه گذاری بر راه گردشگری را بردارد.
حاجی سعید با گلایه از آسیب دیدگی این صنعت و احیا نشدن آن به واسطه کوتاهی مسئولان، تصریح کرد: علاوه بر اعمال یکسری تخفیفات، تامین پارکینگ در بافت تاریخی معنایی ندارد و خلاف مقررات ثبت جهانی است و در مقابل شهرداری هزینه آن را می‌خواهد ولی همین مسائل جزئی در نبود اشتیاق به سرمایه گذاری موثر است.
وی با بیان اینکه در استان‌های کشور مشوق‌های ویژه‌ای برای گردشگری گذاشته شده است، تصریح کرد: در یزد با توجه به این که گردشگری محور توسعه استان است باید در این باره بیش از پیش اقدام و توجه به این بخش شود.
این فعال گردشگری در خصوص حذف تابلوهای شهر، تصریح کرد: تابلوی واحد شهری اتفاق خوبی است اما نگرانی از آن است که این اتفاق روند کندی داشته و این حذف به نصب تابلوهای یکسان منجر نشود.
وی با بیان اینکه شهرداری در خصوص تامین زیرساخت‌هایی برای ماندگاری بیشتر گردشگران اقدام کند، گفت: در گردشگری، کودک ضعف داریم لذا ایجاد پارک ویژه کودک و جاذبه‌هایی سرگرم کننده برای توسعه گردشگری کودک الزامی است چرا که در حال حاضر ظرفیت گردش در بافت برای کودکان بیش از یک ساعت نیست.

خبر یزد


تورهای یزدگردی موازی فعالیت دفاتر مسافرتی
«مهدی رجایی‌فر» نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز در این جلسه در خصوص برخی از مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی تصریح کرد: عوارض تابلوهای شهرداری این بخش گردشگری را نیز درگیر کرده است در حالی که تابلوهای این دفاتر باید قابل دید باشد.
وی افزود: از 140 آژانس تنها 40 واحد باقی مانده است که باید به این بخش در راستای حفظ چرخه گردشگری کمک شود.
این فعال گردشگری با بیان این که تابلوهای معرف حضور دفتر گردشگری نباید مشمول عوارض شود، تصریح کرد: متاسفانه در این باره به رغم وجود پیگیری‌های متعدد سلیقه‌ای عمل می‌شود در حالیکه در موقعیت اداری وجود تابلوی معرف لازم است.
وی در خصوص برخی از اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری بدون تداخل آژانس‌های مسافرتی تصریح کرد: در برخی از مواردی که تورها وارد می‌شوند، شهرداری فعالیت آژانس‌ها را انجام می‌دهد و تورهای یزدگردی سازمان فرهنگی ورزشی در این موقعیت، نه تنها کمک به گردشگری نیست بلکه به این بخش نیز ضربه می‌زند.
رجایی‌فر افزود: ورود به عرصه گردشگری موجب گلایه‌مندی است و اگر کمک به گردشگری از این بعد انجام می‏‌شود نباید آژانس‌های یزدگردی محدودی که برگزار کننده این تورها هستند، مغفول بمانند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/189697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم