خبر یزد

آخرين مطالب

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد علمي

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


شرکت دانش بنیان مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با ارئه طرح‌های تحقیقاتی در مورد نقش نیروگاه‌های خورشیدی موفق به کاهش مصرف انرژی به میزان 40 درصد در ساعات پیک در ماه‌های گرم شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارشناسان و تیم فنی شرکت دادمان یزد با حضور در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه و با بهره گیری از استاندارد‌های روزِ جهانی و ملی، فناوری‌های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه‌ها در کنارِ بازدهی بالا به ارائه طرح‌های تحقیقاتی متفاوتی در خصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان‌های دولتی شدند که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان 40 درصد در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده است.
علیرضا داد مدیرعامل شرکت دادمان یزد هدف اصلی این شرکت را احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی سقف سوله‌های کارخانجات صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت: واحد‌های صنعتی در حدود 30 درصد برق کشور را مصرف می‌کنند و پتانسیل احداث 1200 مگاوات نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سوله‌های صنعتی وجود دارد.
عضو هیئت موسس و مدیر کارگروه نیروگاه‌های خورشیدی درشهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت بالفعل شدن این پتانسیل کمک شایانی به وزارت نیرو در تامین برق کشور و پیک زدایی به خصوص در ماه‌های گرم می‌شود و همچنین منبع درآمد جدید و مطمئن برای واحد‌های صنعتی از طریق تولید و فروش برق سبز به وجود می‌آید.
وی با اشاره به اینکه این شرکت دارای تیم فنی مجرب در زمینه مشاوره و نصب سیستم‌های خورشیدی در ظرفیت‌های گوناگون بوده و تاکنون پروژه‌های متعددی در کشور انجام داده است، گفت: شرکت دادمان یزد درصدد است با تکیه بر توان مهندسی متخصصان خود و حضور فعال در صنعت انرژی، شرایط لازم و مطلوب را برای حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران در این صنعت فراهم می‌کند.
وی افزود: این شرکت با بهره‌گیری از مشاورانی از کشور‌های آلمان و چین که جزء سازندگان برتر تجهیزات خورشیدی در سطح بین المللی هستند به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی (مسکونی، تجاری و صنعتی) ورود پیدا کرده و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.
به گفته وی، کارشناسان جوان، تحصیل کرده و مجربِ دادمان یزد برای دادن مشاوره و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز جهت تدوین طرح توجیهی مناسب برای طراحی، نصب و بهره برداری نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس‌های مختلف پاسخگوی علاقه‌مندان این حوزه هستند.
مدیرعامل شرکت دادمان یزد با اعلام آمادگی در برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سراسرکشور، بیان کرد: از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای این شرکت برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و عملی بوده که این آموزش‌ها بر اساس به روزترین یافته‌ها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی و نرم افزار‌های مرتبط است.
این فعال حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: دادمان یزد ارائه خدمات علمی و آموزشی در زمینه انرژی‌های نو را به عنوان بخشی از فعالیت‌های خود در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است و همواره از درخواست‌های دانشجویان برای کارورزی و کارآموزی در این حوزه استقبال می‌کند.
مطالعه و امکان سنجی نیروگاه‌های فتوولتاییک متصل به شبکه (on grid) و منفصل از شبکه (off grid)، طراحی، تامین، نصب و اجرای انواع سیستم‌های سرمایش و گرمایش خورشیدی، طراحی، نصب وخدمات پس از فروش سیستم‌های فتوولتاییک، فروش تجهیزات سیستم‌های خورشیدی، آموزش طراحی، نصب و بهره‌برداری نیرو‌های خورشیدی و مشاوره فنی اقتصادی احداث نیرو‌های فتوولتاییک از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت دادمان یزد است.
شرکت دادمان یزد با آگاهی از مزیت‌ها و چالش‌های پیش روی استفاده از منابع تجدیدپذیر در سال 1394 تاسیس و در سال 1397 با تمرکز بر توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر برای بهینه سازی مصرف انرژی و تولید برق، فعالیت خود را در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد آغاز کرد.
در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های مجاز پذیرفته شده در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق در سراسر کشور، فعالیت می‌کند. دادمان یزد با برند‌های معتبر و صاحب نام دنیا از جمله SUNTECH، Q.CELLS، SMA، DAH Solar و SUNOVA همکاری می‌کند.
محصولات این شرکت‌ها علاوه بر کیفیت بالا در سراسر دنیا شناخته شده است. گستردگی تنوع محصولات این شرکت‌ها، امکانات تولیدی وسیع و سرعت و انعطاف بالا در پاسخ به نیاز‌های بازار سبب شده سهم قابل توجهی از بازار‌های بین المللی، حتی در کشور‌های دارای تعرفه بالای وارداتی همچون امریکا را از آن خود کنند. بهره‌مندی از برترین و مطلوب‌ترین تکنولوژی و استاندار‌ها و مجهزترین سیستم کنترل کیفیت، عملکردِ محصولات این شرکت‌ها را در دنیا بی رقیب و بازدهی آن‌ها را در دراز مدت تضمین می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/193001/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد

جاری شدن سیل در رودخانه شور آسفیچ

فیلمی از بارش باران در بهاباد

شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران

بدمینتون‌باز یزدی اعزامی به مسابقات آسیا تجلیل شد

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بارندگی‌ها خسارتی نداشته است

اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین در یزد