خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد:

بخش خصوصی و دولت در یزد در تقابل هم نیستند اقتصادي

بخش خصوصی و دولت در یزد در تقابل هم نیستند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر این که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان با جدیت دنبال می‌شود، تعامل بخش خصوصی با دولت در استان را ستودنی خواند و تاکید کرد: بخش خصوصی و دولت در استان یزد هیچگاه در دو سوی میز و مقابل هم نبوده‌اند.

«محمدعلی طالبی» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع استان یزد که امروز در محل استانداری با حضور بخش خصوصی و تعدادی از اعضای ستاد تسهیل کشور برگزار شد، تصریح کرد: تقویت ستاد تسهیل استان و حمایت و همراهی بخش تولید قابل قدردانی است چرا که بخش دولتی، همکاری‌های خوبی با بخش خصوصی داشته و از طرفی تعامل بخش خصوصی نیز ستودنی بوده به عبارتی خوشبختانه در یزد، بخش خصوصی و دولت در دوسوی میز و مقابل هم نبوده‌اند.
وی با بیان این که تشکیل کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل استان اراده خوبی در ستاد ملی برای رفع مشکلات است، گفت: حمایت ملی و حقوقی ستاد از مصوبات خصوصاً در زمینه پایش دستورالعمل‌های دستگاه‌های مختلف از وظایف این کمیته است که موانع تولید را برمی‌دارد.
استاندار در ادامه از پیگیری مطالبه اتاق معدن استان به صورت ویژه و تاکید مجدد به دستگاه دولتی مربوطه در سطح ملی خبر داد و با اشاره به این که در خصوص تسریع فرایند اخذ مجوزها در استان به خوبی اقدام شده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با محوریت مجتع معدنی چادرملو و وزارت صمت در خصوص سرمایه‌گذاری‌ در استان به سرعت دنبال می‎شود و تلاش داریم با تسریع این فرایند در قالب تفاهم‌نامه، سایر سرمایه‌گذاران را نیز تشویق به این امر کنیم.
مسائل گردشگری نیاز به تصمیمات جدی دارد
«سیدمسعود عظیمی» معاون اقتصادی استاندار یزد هم با بیان این که بزرگ شدن و ساختارسازی منجر به ایجاد بروکراسی در بخش دولتی می‎شود، تصریح کرد: وقتی در دام بروکراسی بیافتیم، مباحثی که باید به سرعت حل و فصل شوند منجر به سوق یافتن به سمت بخش‌های دیگر می‎شود.
وی با اشاره به این که چرخه تولید بخش‌های جذب سرمایه، دریافت مجوز، بهره‌برداری و بازار را شامل می‎شود، گفت: در ستاد تسهیل باید تسهیل در تمام این موارد اتفاق بیفتد و در موارد مختلف تعیین تکلیف شود.
معاون استاندار با اشاره به این که ستاد تسهیل باید فعالان اقتصادی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی مورد توجه قرار دهد، بیان کرد: هدف اصلی ستاد تسهیل استان، فقط صنعت و معدن نیست بلکه گردشگری و خدمات و کشاورزی نیز باید در این زمینه مورد توجه واقع شوند چرا که ما تولید را فقط محصول نمی‌دانیم و خدمات را نیز جزویی از این چرخه برمی‎شماریم.
وی با اشاره به این که تامین زیرساخت از وظایف و تکالیف دولت‌هاست، تصریح کرد: حداقل باید در خصوص تامین زیرساخت‌های فعالان اقتصادی اهتمام داشته باشیم ولی متاسفانه شاهدیم که بروکراسی اداری حتی در زمینه اخذ مجوزها، فعالیت در این حوزه را با مشکل روبرو کرده است.
عظیمی با بیان این که شورای هماهنگی بانک‌ها نیز در خصوص عمل به مصوبات اهتمام داشته باشد، گفت: در سال گذشته با وجود شیوع کرونا، 203 جلسه ستاد تسهیل در استان برگزار شد که بعضاً تک مصوبه‌ و برخی نیز برای رفع مشکلات یک واحد بود ولی عمده مسائل با تفاهم بیشتر دستگاه‌های استان حل و فصل شد.
وی با تاکید بر این که امسال رفع مسائل کرونا و گردشگری نیاز به تصمیمات مهمی دارد، تصریح کرد: یزد، فارس و اصفهان به علت قرارگیری در مثلث طلایی گردشگری، مسائل و مشکلات متعدی دارند که رفع این مشکلات نیازمند تصمیمات مهمی خصوصاً در زمینه تسهیلات بانکی و جبران خساراتشان است.
معاون استاندار با اشاره به این که باید فضای کسب و کار این صنایع در دوران پسا کرونا شکل بگیرد، گفت: سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در این حوزه‌ها شده و عمده اهتمام استانداری نیز بیشتر صرف مباحث اقتصادی شده است.
برخورد سلیقه‌ای دستگاه‌های کشوری با مصوبات
«سعید افضلی‌پور» رئیس خانه معدن استان یزد هم در این نشست با بیان این که یزد استانی محروم از منابعی مانند دریا و رودخانه است، اظهار کرد: در این استان نعمات به صورت ذخایر معدنی فراهم شده و وظیفه ما، استفاده درست و صحیح از این منابع در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی است.
وی با بیان این که علاوه بر معدن غالب فرصت‌های استان یزد در حوزه صنعت و گردشگری است، تصریح کرد: لذا در این سه حوزه بار اشتغال دیگر استان‌ها نیز بر دوش یزد افتاده است.
افضلی‌پور با اشاره به این که حمایت‌های مسئولان خصوصاً استاندار یزد بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: با این وجود، متاسفانه برخی از سازمان‌های کشوری توجهی به مصوبات ستاد تسهیل استان نمی‌کنند و مهمترین دغدغه فعلی بخش معدن در استان نیز مربوط به همین مسئله است چرا که به مصوبات استان اهمیتی نداده و برخوردهای سلیقه‌ای و شخصی دارند.
وی با بیان این که تبعات این برخوردهای سلیقه‌ای منجر به توقف فعالیت 12 واحد معدنی و بیکاری حدود 150 نفر در استان شده‌ است، گفت: مقاومت این قبیل دستگاه‌ها و الزام به داشتن مصوبات ملی ستاد تسهیل، منجر به چنین مسائلی شده که خواستار پیگیری بیش از پیش استان برای رفع این مشکلات هستیم.
کمرنگ شدن مشکلات در سایه تعامل‌ها
«علی‌اکبر کلانتر» رئیس خانه صنعت استان یزد نیز با بیان این که یزد با مدیرتی درست، کمتر از استان‌های دیگر مشکل دارد، گفت: تعامل مدیران استان با بخش خصوصی منجر به حداقل شدن مشکلات این حوزه شده است.
وی با اشاره به این که موارد جمع بندی در ستاد تبدیل به رویه‌ای کلی برای اجرایی شدن شود، تصریح کرد: ظرفیت کمیسیون امور قضایی ستاد تسهیل نیز اعلام آمادگی و حمایت کرده و باید برای رفع مشکلات و چگونگی استفاده از این ظرفیت اقدام کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/193784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد