خبر یزد

آخرين مطالب

حضور افراد غیرمتخصص در شورای شهر آسیب زا است/ مردم به کارآمدی رای بدهند مقالات

حضور افراد غیرمتخصص در شورای شهر آسیب زا است/ مردم به کارآمدی رای بدهند
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش خبرنگار فارس از یزد، همه افراد در هر شرایطی حق انتخاب دارند اما اینکه تاثیرات این انتخاب چه زمانی خود را نشان دهد بسته به نوع انتخاب ما خواهد داشت و حتی در برخی انتخاب ها با توجه به موضوع ممکن است اثرات آن پررنگ و ملموس و یا اندک باشد.
از جمله انتخاب هایی که بر زندگی ما تاثیر دارد و نقش پررنگی بر آینده ما و خانواده ما و حتی همه مردم دارد انتخابات شورای شهر است که در صورت انتخاب نادرست تاثیرات منفی ریز و درشتی را بر زندگی ما خواهد گذاشت.
انتخاب افراد ناکارآمد و غیرمتخصص برای حضور در پارلمان شهری آسیب ‌هایی را به شهر و شهروندان وارد می کند که هم متحمل هزینه بسیار بالایی است و هم زمان زیادی را از ما می گیرد و در مواردی حتی این آسیب ها قابل جبران هم نیستند از این رو نباید به سادگی از این انتخابات عبور کرد بلکه باید برای عملکرد مطلوب و به دست آوردن رضایت، از میان کاندیداها افراد صالح و شایسته را شناسایی و انتخاب کنیم.
شایسته گزینی اولویت اصلی در انتخاب شورای شهر
انتخابی که به دور از شایسته گزینی باشد قطعا ضرر آن را مردم می بینند چون شورای شهر محلی تخصصی به شمار می رود و حوزه های گسترده ای را پوشش می دهد، اگر افراد غیر متخصص به شورا راه یابند قطعا ناکارآمدی را به دنبال دارد که نمونه های متعدد آن را در سالیان گذشته در شورای شهر دیدیم.
به گفته سهیل شریعتمداری که از فعالان حوزه اجتماعی و سیاسی شهر یزد است، ورود افراد ضعیف و فاقد تخصص حوزه های شهری آسیب های جدی به دنبال دارد که برای جبران آن سالیان زیادی باید وقت و هزینه صرف کرد تا شاید بهبود یابد.
وی با بیان اینکه داشتن شورای شهر تخصصی اینده بهتری برای شهر و شهروندان رقم خواهد زد و شهری پویا خواهیم داشت افزود: برخی داوطلبان حتی با ادبیات شهر و شورای شهر هم آشنا نیستند و اصلا نمی دانند در شورای شهر که می تواند شهردار هم انتخاب کند چه اتفاقی می افتد.
این فعال اجتماعی با بیان اینکه باید توجه به کارآمدی در اولویت انتخاب باشد اظهار کرد: به دلیل غیرتخصصی بودن برخی اقدامات اکنون بخشی از شهر با مشکلات متعددی مواجه هستند و حتی خیابان هایی داریم که در دورهای گذشته تصویب و اجرایی شدند اما امروز مشکلات زیادی را برای ما به ارمغان آورده اند.
وی با اشاره به وجود خیابان شهیدان ادهمی که از دستاوردهای شورای شهر و شهردار است گفت: چنین خیابانی در هیچ کجای کشور به غیر از شهر یزد نداریم که واقعا مایه تاسف است در کنار بافت ثبت شهده جهانی چنین چیزی داشته باشیم.
مردم پایش کنند تا متخصصین به شورا بیایند
گرچه هنوز زمان رسمی تبلیغات اتخاباتی فرا نرسیده اما بسیاری از کاندیداها در شرایط فعلی و با استفاده از بستر فضای مجازی به دنبال کسب رای و ورود به پارلمان شهری هستند و در تلاشند تا به شکلی خود را در معرض دید و قضاوت مردم قرار داده و با رای مردم به شورا راه یابند.
به گفته نازنین مصلایی پور که از فعالان حوزه گردشگری است، پاسخگویی اصل مهم برای انتخاب اصلح است تا افراد بتوانند در تصمیم گیری های خود چنانچه اشتباهی رخ داد از بار مسئولیت شانه خالی نکنند و همواره خود را پاسخگوی مردم بدانند.
وی با تاکید بر وجود نظارت برای جلوگیری از بروز فساد در شورای شهر و شهرداری افزود: نظارت مردم بر عملکرد نمایندگان باعث شفافیت بیشتر می شود و مردم هم باید به کسانی رای بدهند که شفافیت داشته باشند به این موضوع اهتمام ورزند.
این فعال حوزه گردشگری لازمه کارآمدی شورای شهر را داشتن تخصص برشمرد و افزود: یک تصمیم اشتباه می تواند همه شهر را تحت الشعاع قرار دهد و تاثیرات منفی خود را در کسب و کار مردم هم نمایان کند و آسیب به بار بیاورد.
وی که دانش آموخته رشته معماری است با اشاره به نقش مهم اعضای شورای شهر در حل مشکلات شهری عنوان کرد: مشکلات ترافیک و خیابان های یزد با کمک اعضای شورای شهر باید حل شود همچنین آبگرفتگی معابر یزد که حاصل تصمیم نادرست شهردار و شورای شهر است برای مردم دردسرساز شده که انتظار داریم در شورای شهر جدید اقدامی در این زمینه صورت گیرد.
بهترین ملاک برای انتخاب اصلح شفافیت است
امام جمعه یزد با بیان این که انتخاب فرد اصلح در انتخابات در گرو افزایش بصیرت است، گفت: جامعه صالح، مبتنی بر فرمانده، مدیر، رئیس و ولی صالح است و اگر مسئولان صلاحیت داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند، مردم سعادتمند می شوند.
آیت الله محمدرضا ناصری با تأکید بر لزوم شفاف عمل کردن کاندیدا در انتخابان ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: مردم به کسانی رأی دهند که برای رضای خدا کار کنند و در کارهای خود واهمه‌ای از شفافیت نداشته باشند.
وی با بیان این‌که انتخابات حق الناس است، اظهار کرد: یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با فساد در مدیریت شهری استفاده از ابزارهای شفافیت است که موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان است.
امام جمعه یزد افزود: شورای ششم باید "شفافیت" در شهرداری و شورای شهر را به عنوان یک اولویت و برنامه اصلی داشته باشد و اعضای شورا هم پاسخگوی اعتماد مردم باشند.
به گزارش فارس، به اذعان بسیاری از مردم، وجود یک شورای غیر متخصص نه تنها مشکلات شهری را رفع نمی‌ کند، بلکه به شورایی مشکل زا تبدیل خواهد شد و بیت‌المال را نیز هدر خواهد داد که نمونه بارز آن ساخت ساختمان بدن پارکینگ پزشکان در بلوار پر ترافیک طالقانی است و در صورتی که نامزدهای شایسته‌ای انتخاب نشوند قطعا با رابطه محوری، سالیان آینده نیز شاهد اجرای چنین پروژه هایی خواهیم بود.
داشتن تخصص، کارآمدی، تعهد و از همه مهمتر شفافیت به عنوان ویژگی های اصلی یک کاندیدا برای ورود به شورای شهر است که می‌تواند در کنار تشکیل جدی شورا یاری‌ها، شوراها را به جایگاه اصلی خود باز گرداند و نقش مردم را اداره امور پررنگ کند.
انتهای پیام/ص

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/194040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد