خبر یزد

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان؛

تاثیر ورزش بر سلامت روح و جسم زنان معاونت امور زنان و خانواده

تاثیر ورزش بر سلامت روح و جسم زنان
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان مطرح کرد: تأثیرورزش بر سلامت روح و جسم یک زن و همچنین تاثیر آن برسلامت خانواده و و دیگر نقش زن به عنوان مادر و همسر (نقش تربیتی) که در ایجاد ونهادینه شدن فرهنگ ورزش در سطح خانواده و نهایتاً در سطح جامعه دارد.
زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان در خصوص نقش و اهمیت ورز‌شهای همگانی مطرح کرد: باید توجه داشت که یک جامعه، یک سازمان و یا حتی یک خانواده ، تنها زمانی قادر خواهد بود راه ترقی و تکامل را طی کند که دارای افرادی سالم، با ارزش و نیک پندار باشد. هر قدر که یک فرد، از هوش، مهارت و کمالات انسانی، برخوردار باشد به همان میزان می تواند از سلامت و قدرت بدن برای استفاده از آن قابلیت ها، بهره مند شود و نهایتا از آن همه دانش وکمال، بهره ای عاید جامعه، سازمان و خانواده خود بگرداند.
وی گفت : رابطه ی زنان و ورزش از دو ُبعدقابل بررسی است.نخست تأثیرورزش بر سلامت روح و جسم یک زن و همچنین تاثیر آن برسلامت خانواده و و دیگر نقش زن به عنوان مادر و همسر (نقش تربیتی) که در ایجاد ونهادینه شدن فرهنگ ورزش در سطح خانواده و نهایتاً در سطح جامعه دارد.
مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گیلان بابیان اینکه از آن جایی که زنان چه در خانواده و چه در جامعه نقش های مهم و اثرگذاری را ایفا می کنند، تاکید کرد: تأمین سلامت جسمانی و در پی آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت.
یعقوب نژاد خاطر نشان کرد: افرادی که مسئول برنامه ریزی و سیاست گذاری هستند، بر مشارکت زنان در ورزش و نوع فعالیت و رهبری آن ها در فعالیت های ورزشی و فیزیکی اثرگذارند؛ خواه این تصمیم گیرنده در سطح کلان جامعه باشد، خواه در سطح خردتر (خانواده، مربی و همسالان)، باید این مسئله را مدنظر داشته باشند که فعالیت فیزیکی و ورزشی، همواره با مقوله هایی نظیر ساختارهای فرهنگی و اجتماعی درهم تنیده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: ورزش و فعالیت بدنی در کلیه اجزای جسم و ذهن و در تمامی مراحل زندگی انسان، تأثیر غیر قابل انکار و بسزایی دارد. از جمله آثار ورزش برسلامت رفع چاقی و کنترل وزن، جلوگیری از بیماریهای قلبی و افزایش طول عمر، ارتقاء سطح اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، پیشگیری از افسردگی و بالا بردن روحیه عمومی فرد می باشد.
وی گفت: بنابر آمارهای اعلام شده گیلان چاق ترین استان کشور بوده و 77درصد مردم گیلان و 70 درصد مردم کشور به چاقی مبتلا هستند. با طرح غربالگری کنترل وزن و چاقی از 98% از دانش آموزان کل کشور ، دانش آموزان گیلانی رتبه ی اول کشور در چاقی و رتبه سوم کشور در اضافه وزن را دارند. دلیل مرگ و میر سالانه در ایران فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی است که همه از عوارض چاقی و کم تحرکی محسوب می شود.
زهرا یعقوب نژاد در ادامه اظهار داشت: یک شخص ورزشکار با تنبلی و کسالت بیگانه و از روحیه بالا و شادابی برخوردار است، لذا کارکنانی که در طول هفته ورزش می کنند در مقایسه با کارکنان غیرفعال، از توان کاری بالاتری برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه :هر گونه غفلت و بی توجهی نسبت به توسعه تربیت بدنی، فرسودگی منابع انسانی و به دنبال آن کاهش کارآیی آنان را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: لذا مدیران عالی سازمانها باید با ارائه و اجرای راهکارهایی موثر، زمینه را برای روی آوردن کارکنان به امر خطیر ورزش و تربیت بدنی فراهم آورند و در پرتو این مهم ، توانمندی و بهره وری منابع انسانی و سازمان را به نظاره بنشینند.
وی همچنین افزود: از آنجایی که با تعطیلی و فعالیت محدود باشگاههای ورزشی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان حضور در باشگاهها بسیار کم و محدود شده است میتوان به روشهای مختلف با ورزش در خانه و افزایش فعالیتهایی نظیر پیاده روی از چاقی و سایر تبعات عدم تحرک جلوگیری کرد. ورزش های همگانی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، نقش بسیار مهمی در ایجاد نشاط خانوادگی ایفا می کند و در شرایط کرونایی گسترش ورزش همگانی در میان خانواده ها ضروری است.
یعقوب نژاد درادامه ضمن تاکید بر تشویق جامعه به ورزش افزود: در خصوص تغییر رفتار شهروندان در حوزه مشارکت ورزشی منوط به آگاهی رسانی و اطلاع رسانی مردم است. بنابراین در این دوران فرصت مناسبی برای انجام این مسئله در جهت رفتار مطلوب که به مشارکت ورزشی منجر می شود، به دست آمد.
این مقام مسئول گفت: اهمیت همکاری همه ی دستگاه ها و نهادها برای توسعه ورزش همگانی مهم بوده و خوشبختانه اکنون این تعامل و هم افزایی بین دستگاه های مختلف بوجود آمده و همه باید در مسیری حرکت کنیم که این فرهنگ در بین مردم بوجود آید که ورزش همگانی هم یک نیاز روزانه است. در دوران پاندمی کرونا الگوی ورزش همگانی تغییر پیدا کرد بطوریکه با همکاری صدا و سیما و استفاده از فرصت فضای مجازی "پویش ها و چالش های ورزش در خانه "راه اندازی شد که با استقبال گسترده ای هم همراه بود و سازمان بهداشت جهانی هم برنامه های ورزشی دولت را طی نامه ای به دکتر سلطانی فر مورد تقدیر و تشکر قرار داد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ، همچنین افزود: با توجه به اهداف سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان و تاکید برنامه ششم توسعه سلامت جسم و روان مورد توجه جدی تر قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و اهمیت بخشی موضوع ارتقاء سلامت زنان و دختران ازطریق تشکیل کمیته های تخصصی و اجرای برنامه های کاربردی در سطح استان، گرامیداشت و اجرای برنامه های متنوع در هفته سلامت بانوان ایرانی(سبا)در سطح استان با مشارکت سازمان های دولتی و غیر دولتی با هدف ارتقاء سلامت عمومم مخصوصا زنان با محور ورزش. ،اجرای برنامه های هماهنگ در بوستان ها مخصوصا پارکهای بانوان با حضور اقشار مختلف زنان - برگزاری و حمایت از پویشهای متعدد سلامت محور مثل پویش ملی کنترل فشار خون - برگزاری کارگاههای متعدد آموزشی با محور خود مراقبتی و اهمیت ورزش با تمرکز بر پیشگیری و آگاه سازی ، با توجه به اهداف سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان و تاکید برنامه ششم توسعه سلامت جسم و روان مورد توجه جدی تر قرار گرفته است.
منبع: برنا 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/194391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

بارش رحمت الهی در استان کویری یزد

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

فیلمی از جاری شدن آب در مسیل تفت

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان

بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر

فیلمی از بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر

تصاویری از سیل در بهادران مهریز

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

آماده‌باش 490 تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب

وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم

اجاره بها در استان مدیریت شود

تولید بیش از 700 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد

تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب

فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص 10 مصدوم حادثه + اسامی

مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت

زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد

بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد

کاهش قیمت مرغ در بازار

300 دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود

افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن

ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران