خبر یزد

آخرين مطالب

گره‌گشایی از دغدغه مسکن برای 9 هزار و 766 خانوار در استان یزد اقتصادي

گره‌گشایی از دغدغه مسکن برای 9 هزار و 766 خانوار در استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - طرح اقدام ملی مسکن از پروژه‌های مهم دولت تدبیر و امید برای تحقق عدالت اجتماعی در زمینه تامین مسکن اقشار مختلف به خصوص دهک‌های کم درآمد است، درقالب این طرح درخواست حدود 9 هزارو 766 متقاضی در استان یزد پذیرفته شده و ساخت مسکن برای آنان آغاز و تاکنون 40 واحد نیز به متقاضیان تحویل شده است.

خانه دار شدن از آرزوهای دیر دست یافتنی اقشار مختلف به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه است، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه، علاوه کاهش مشکلات این بخش، باعث تحرک زنجیره اقتصادی کشور می شود که در این زمینه اجرای طرح‌های مسکن از اولویت اکثر دولت‌ها بوده و دولت تدبیر و امید نیز با اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سال 98 ، با وجود برخی تنگناها در این زمینه گام های موثری برداشته است. 
در این طرح متقاضیان باید شرایطی مانند تاهل و سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته، از امکانات و تسهیلات دولتی برای خرید مسکن استفاده نکرده و شرایط طرح مسکن ملی برای دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی را نیز داشته باشند. 
طرح اقدام ملی مسکن که به گفته برخی کارشناسان مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار مسکن در چند سال اخیر است، با هدف تنظیم وضعیت بازار مسکن کلید خورده است. 
وزیر راه و شهرسازی چندی پیش گفته بود: ساخت 530 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در کشور در دستور کار است که تعدادی از این طرح ها در برخی استان‌های به بهره برداری رسیده و برخی هم در حال ساخت است. 
محمد اسلامی اعلام کرده بود: برخی ادعا می کنند که دولت فاقد برنامه برای مسکن است و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است این در حالی است که دولت تدبیر و امید طرح جامع مسکن با عنوان اقدام ملی مسکن را ارائه کرد که در امتداد طرح مسکن مهر است با این اولویت که مسکن مهر باقی مانده تکمیل شود که این اقدام به سرعت انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر برنامه ریزی شده بود که تنها 760 هزار واحد آن به متقاضیان تحویل شد و مابقی در این دولت تکمیل شد و حدود یک میلیون و 400 هزار واحد مسکن مهر تحویل و پرونده آن بسته شد. 
به گزارش ایرنا، در استان یزد که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد، در مجموع 24 هزار 241 نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که حدود 9 هزار و 766 نفر آنان واجد شرایط استفاده از این طرح بودند. 
به علت همراهی و تعامل مسوولان استان یزد در اجرای این طرح، یزد از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن در کشور است که در یک بازه زمانی کوتاه، 40 واحد مسکونی در قالب این طرح ساخته و به متقاضیان تحویل شده است و مابقی واحدها نیز در حال ساخت است، بدین ترتیب طرح ملی مسکن در این استان با رویکردی مناسب در حال اجراست اما بخشی از شتاب اجرای این طرح‌ به مشارکت متقاضیان هم بستگی دارد که هر چه زودتر نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند تا واحدهای آنها زودتر آماده می شود. 
یزد پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن در کشور

خبر یزد


مدیرکل راه و شهرسازی یزد در خصوص روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت: این طرح از طرح های مهم دولت یازدهم و دوازدهم در راستای تأمین مسکن است، که با بهره برداری از طرح های در دست اجرا تحول مناسبی در حوزه مسکن سازی در کشور حاصل می شود. 
رضا یادگاری با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های پیشتاز در ارجای این طرح است، افزود: نخستین پروژه های طرح اقدام ملی مسکن کشور در استان یزد که 40 واحد را شامل می شد، در اسفندماه سال گذشته در بلوار شهید نواب صفوی یزد به متقاضیان تحویل داده شد. 
وی با تشریح اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تامین مسکن در یزد، یادآور شد: واگذاری 580 هکتار زمین، صدور 800 فقره سند مالکیت، 693 هکتار رفع فوری تصرف اراضی دولتی، آزاد سازی 197 هکتار اراضی دولتی بر اساس احکام قضایی ازدیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه زمین و مسکن در استان بوده است. 
ثبت نام افزون بر 24 هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن یزد
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد نیز در خصوص ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: ثبت نام در این طرح طی سه مرحله انجام شد که مجموعا 24 هزار و 241 نفر در این طرح ثبت نام کردند. 
احسان خواجه رضایی افزود: از این تعداد افراد 9 هزارو 776 متقاضی واجد شرایط استفاده از مزایایی این طرح معرفی شدند که 6 هزار و 799 نفر نسبت به واریز وجه اقدام کردند که در مجموع برنامه ریزی برای ساخت حدود 9 هزار واحد در همه شهرستان های استان صورت گرفته که اکنون در مراحل مختلف طراحی ، تجهیز کارگاه و انجام عملیات اجرایی می باشد. 
وی با بیان این که تا به امروز حدود 133 هکتار زمین برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در استان یزد تخصیص یافته است، گفت: پروژه های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیشرفت های فیزیکی متفاوتی دارند که بصورت میانگین هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی تمامی طرح ها حدود 10 درصد است.
خواجه رضایی تصریح کرد: برنامه ریزی برای تحویل واحدهای مسکن طی مدت 2 سال از زمان شروع پروژه ها صورت گرفته که ممکن است با توجه به آورده متقاضیان در زمینه زمان تحویل واحدها، تعجیل یا تاخیر صورت پذیرد. 
طرح اقدام ملی مسکن، مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید
استاندار یزد نیز گفت: ساخت 40 واحد مسکونی در 11 ماه با رعایت تمامی اصول فنی و استانداردها در این استان برای نخستین بار در جریان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اقدامی کم نظیر در استان بوده است.

خبر یزد


محمدعلی طالبی افزود: برای سرعت بخشیدن به ساخت و سازها در قالب این طرح در استان ، همکاری خوبی بین متولیان امور و متقاضیان وجود دارد و امیدوارم نیاز متقاضیان مسکن از طریق اجرای این طرح تامین شود و امید آن می رود که واحدهای پیش بینی شده در این طرح، طبق برنامه با هماهنگی تمامی بخش‌ها به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.
وی یادآور شد: برنامه‌های طرح اقدام ملی مسکن طبق مقررات در حال پیگیری است و شاهد فعالیت‌های مناسبی در این حوزه هستیم و این طرح جزو برنامه‌های مهم دولت است که با همکاری سایر بخش‌ها در حال انجام است. 
طالبی خاطر نشان کرد: شروع طرح اقدام ملی مسکن در استان با برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و با پیگیری همه بخش های مرتبط با این حوزه انتظار می رود تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن در دست ساخت تا پایان امسال به متقاضیان تحویل شود.
آغاز ثبت نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز گفت: مرحله پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ابرکوه، احمدآباد، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، شاهدیه، مهردشت، مهریز، میبد، ندوشن، نیر، هرات، اشکذر، زارچ، بفروئیه، عقدا و خضرآباد آغاز شده است.
محسن صادقیان افزود: این مرحله از ثبت طرح اقدام ملی مسکن از 19 خرداد ماه جاری آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، استفاده نکردن از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
دیدگاه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در یزد
محمد دهقانی یکی از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن استان یزد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا در خصوص این طرح گفت: حدود 15 سال است که مستاجر هستم و تاکنون با توجه شرایط اقتصادی و بالا بودن قیمت مسکن، نتوانستم خانه دار شوم. 
وی اظهار داشت: با اجرای طرح اقدام ملی مسکن به منظور برخوردار شدن از سرپناه و نجات از مستاجری در سامانه ثبت نام کردم تا با توجه به شرایطی که دارم، خانواده ام صاحب سرپناه شوند.
دهقانی افزود: تسهیلات پیش بینی شده برای این طرح مناسب است اما بهتر است دولت و بانک‌ها در نحوه بازپرداخت اقساط یک بازنگری داشته باشند زیرا کسانی که هنوز صاحب خانه نشده اند از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و این مهم باید در زمینه بازپرداخت تسهیلات مد نظر قرار گیرد.
فاطمه محمدی که سرپرست خانوار با 2 فرزند، یکی دیگر از متقاضی طرح ملی اقدام ملی مسکن در یزد به ایرنا گفت: طرح ملی مسکن با هدف شرایط خانه دار شدن اقشار ضعیف اجرا شده است و من طی چند مرحله آورده خود را پرداخت کرده ام و انتظار دارم مدت زمان صاحب خانه شدنم با همت دست اندرکاران این طرح کوتاه شود تا هرچه زودتر از مستاجری و خانه به دوشی نجات پیدا کنم.
مجتبی حسینی یکی از متقاضیانی که موفق به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نشده است نیز به گزارشگر ایرنا گفت: من هفت سال است که در شهر یزد مستاجرم و در مراحل قبلی نتوانستم در این طرح به دلیل مشکلات مالی شرکت کنم که انتظارم از مسوولان این است که باز هم ثبت نام در شهر یزد انجام شود.
وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن طرح بسیار خوبی برای اقشار ضعیف و کم در آمد است که امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد تا تمامی کسانی که فاقد خانه هستند از سرپناه مطمئنی برخوردار شوند.
استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است و به همین دلیل همواره تقاضا و نیاز به ساخت واحدهای مسکونی جدید در این استان وجود دارد.
برچسب‌ها
طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی یزد دولت مسکن
پروندهٔ خبری
گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/195445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است