خبر یزد

آخرين مطالب

نگاهی به فضای انتخابات شوراها در یزد/ تبلیغات زشت و زیبا در شهر جهانی سياسي

نگاهی به فضای انتخابات شوراها در یزد/ تبلیغات زشت و زیبا در شهر جهانی
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش خبرنگار فاس از یزد، با آغاز فرایند تبلیغات انتخاباتی، شهر پرشده از تبلیغات مردان و زنانی که با شعارهای فضایی و ژست‌های عجیب و غریب و در معدود مواردی هم بی اخلاقی، تلاش دارند با بیان دردهای کهنه مردم در این سالها، خود را به نوعی منجی و نجات بخش در سال‌های پیش رو معرفی کنند اما در کمترین بررسی کاملا روشن است که اصل قابت برای این افراد بر مبنای بی قانونی و نادیده گرفتن قوانین انتخابات در تبلیغات است.
کافی است در ساعات مختلف از روز در شهر تردد داشته باشیم تا موجی از پوسترها و بنرها، عکس‌ها و نوشته‌های و پلاکاردها و بروشرهایی که به یکباره فضای کرونا زده شهر جهانی یزد را در برگرفته مواجه شویم؛ هیچ فضایی از این تبلیغات در امان نیست و دیوارها و تیرهای برق و حفاظ پل های روگذر و زیرگذر و حتی پل‌های خالی از عابران پیاده در این گرمای طاقت فرسا به تصاویر رنگارنگ کاندیداها منقش شده است.
نکته قابل توجه این پوسترها و تصاویر شعارهایی است که زیبایی و پویایی شهر را فریاد می زند اما نصب این عکس نوشته ها در نقاط مختلف از سوی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها بیانگر چیز دیگری است و فریاد بی قانونی را به گوش می رساند.
شعارهای رنگارنگ، وعده های توخالی

خبر یزد

یزد؛ تو مرا جان و جهانی، حامی نسل جوان، توزیع عادلانه بودجه شهری، به هم اعتماد کنیم و … از جمله شعارهایی است که بر پوستر برخی از داوطلبان شوراهای اسلامی نقش بسته اما بررسی عملکرد و گذشته برخی از این داوطلبان نشان می‌دهد، مدعیان شورایی از اساس با این شعارها بیگانه هستند و وعده هایی می دهند که تکراری است و سال هاست این وعده ها به نتیجه نرسیده و در بر همان پاشنه می چرخد.
یک کارشناس حوزه اجتماعی در خصوص بی توجهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در رعایت قانون برای تبلیغات به فارس گفت: داوطلبان تلاش دارند با بهره گیری از واژه‌ ها، شعارها، برنامه هایی که قابلیت اجرایی ندارد و یا شیوه‌ های نخ نما و منسوخ شده خود را ناجی دردهای شهر تلقی کنند.
هادی ملانوری با بیان این‌که باید افراد شایسته با برنامه محوری و رعایت قانون و مقررات به معرفی خود بپردازند افزود: متاسفانه هنوز رویه مشخصی در این زمینه وجود ندارد و ضعف در اقدامات سال‌های گذشته شورا باعث شده تا برخی به تبلیغات نامتعارف روی بیاورند.
وی با بیان این‌که امروز مردم در زمینه‌هایی چون عوارض، حاشیه نشینی، تغییر کاربری، ساخت و سازهای غیرمجاز، درآمد ناپایدار شهری، مبلمان شهری مطالبه دارند در حالی که برخی از داوطلبان از اساس به تفکر شورایی اعتقاد ندارند و این موضوعات را نمی شناسند و راهکاری برای آن ارائه نمی کنند و تنها قصد ورود به شورا را دارند که نتیجه این تفکر بروز تخلفات انتخاباتی است.
تناقض گفته مسئولان در بروز تخلفات انتخاباتی

خبر یزد

در حالی شهروندان تکرر تخلفات انتخاباتی را در سطح شهر و در فضای مجازی مشاهده می‌کنند که رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفته تاکنون تخلف تبلیغاتی از سوی نامزد های شورای شهر یزد نداشته‌ایم اما معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد از ثبت 10 مورد تخلف انتخاباتی در استان یزد گزارش داده است.
احمد ترحمی با بیان این‌که آیین نامه و محدودیت های تبلیغات به نامزدهای شورای اسلامی شهر یزد ابلاغ شده گفت: نصب پارجه و تبلیغات بر روی علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ادارات دولتی و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی که موجب ترافیک شهری شود ممنوع است که خوشبختانه تاکنون تخلف تبلیغاتی از سوی نامزدهای شورای شهر یزد نداشته ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد اما با انتقاد از بی اخلاقی برخی نامزدها در خصوص تبلیغات انتخاباتی به فارس گفت: تاکنون 10 مورد تخلف انتخاباتی در استان اعلام شده که عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام و فضای مجازی بوده است.
توهین و تخریب در صدر تخلفات انتخاباتی شهر یزد
محمدحسین رحیمی زاده اظهار کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات در پرتو بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی صورت می گیرد و موارد توهین و تخریب در این فضا را شاهد هستیم.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در تبلیغات برای کسب رای و ورود به شورای شهر افزود: فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای شوراهای شهر و روستا در استان توسط کمیته رصد فضای مجازی متشکل از نیروهای دستگاه قضایی و امنیتی رصد شده و تذکر لازم به متخلفان داده می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ادامه داد: توهین و تخریب در فضای انتخاباتی جرم است و با هرگونه رفتارهای ناشایست، هنجارشکنانه، تشویش اذهان عمومی، توهین و تخریب در فضای مجازی استان برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوب در ایجاد بستری سالم برای برگزاری انتخابات پرشور استفاده کرد گفت: داوطلبان باید اخلاق‌مداری و پرهیز از تخریب و توهین را سرلوحه کار خود قرار دهند و زمینه مشارکت پرشور مردم را فراهم کنند.
نصب تبلیغات بر تاسیسات دولتی تخلف است

خبر یزد

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد هم نصب تبلیغات نامزدها بر تاسیسات دولتی تخلف انتخاباتی دانست و گفت: آثار تبلیغاتی نامزدها باید در محل های ویژه ای که بدین منظور تعبیه شده، نصب شود و نصب هرگونه آثار تبلیغاتی بر علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، ممنوع است.
علی صالحی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی در نظر داشته باشند که انجام هر گونه تبلیغات روی تاسیسات دولتی و صندوق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان و متصرفان) و هرگونه تابلوی راهنما یکی از مصادیق غیر مجاز در تبلیغات انتخاباتی به شمار می آید، لذا از انجام چنین اقداماتی جدا خودداری کنند.
وی، نصب پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدها بر شیشه اصناف خصوصی، ساختمان ها و بدنه خودروهای شخصی را به شرط کسب اجازه مالکین آنها، بلامانع دانست و افزود: پخش و توزیع تراکت، بروشور و عکس های داوطلبان، خارج از محیط مسجد و اماکن عمومی و دولتی و در مهلت قانونی تبلیغات، مجاز است.
28 خرداد 1400 روزی سرنوشت ساز در برهه کنونی کشور است، روزی که مردم استان یزد مانند دیگر نقاط کشور با حضوری پرقدرت همچون همه انتخابات‌های گذشته در انتخابات برای تعیین سرنوشت شهر و کشور خود شرکت خواهند کرد و نقش مهمی را ایفا می کنند.
انتهای پیام/ص

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/195555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد

جاری شدن سیل در رودخانه شور آسفیچ

فیلمی از بارش باران در بهاباد

شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران

بدمینتون‌باز یزدی اعزامی به مسابقات آسیا تجلیل شد

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بارندگی‌ها خسارتی نداشته است

اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین در یزد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

بارش رحمت الهی در استان کویری یزد

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

فیلمی از جاری شدن آب در مسیل تفت

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان

بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر

فیلمی از بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر

تصاویری از سیل در بهادران مهریز

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

آماده‌باش 490 تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب

وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر