خبر یزد

آخرين مطالب

سرمایه‌گذاری بیش از 6 هزار میلیارد تومانی رهاورد سفر وزیر نیرو به یزد اقتصادي

سرمایه‌گذاری بیش از 6 هزار میلیارد تومانی رهاورد سفر وزیر نیرو به یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش ایرنا در حالی هفته های پایانی فعالیت دولت دوازدهم در حال سپری شدن است اما مسوولان این دولت همچنان فعالان در عرصه حضور دارند، افتتاح طرح‌های تکمیل شده و آغاز اجرای طرح های مختلف نشانگر عزم جدی دولتمردان برای خدمت رسانی تا آخرین لحظات فعالیت دولت تدبیر و امید است که در همین زمینه در اردیبهشت و خرداد ماه امسال وزیران راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو در سفر به استان یزد طرح هایی را افتتاح و عملیات اجرایی برخی طرح ها را نیز آغاز کردند.
سفر یکروزه وزیر نیرو به استان یزد در هفته یازدهم پویش "هر هفته الف- ب - ایران" انجام و در این سفر طرح های مختلفی در حوزه برق و آب افتتاح شد که این طرح ها بستر توسعه و سرمایه گذاری بیشتری را در این استان فراهم می سازد، به گفته وزیر نیرو برای سرمایه گذاری در استان یزد هیچ مانعی وجود ندارد و زیرساخت های مورد نیاز در زمینه آب و برق برای سرمایه گذاران در مناطق مختلف استان فراهم شده است.
رضا اردکانیان در نخستین برنامه سفر به استان یزد به شهرستان بافق رفت و 2 طرح در حوزه آب را در این شهرستان افتتاح کرد که تصفیه خانه فاضلاب این شهر یکی از این طرح ها بود؛ این تصفیه خانه با ظرفیت هفت هزار متر مکعب در شبانه روز و با استفاده از روش لجن فعال هوادهی گسترده، جمعیت 50 هزار نفری بافق را پوشش می دهد.
سایت آب شیرین کن شهرستان بافق از دیگر طرح های مورد بهره برداری وزیر نیرو در این شهرستان بود به گفته مجری این طرح، نخستین پروژه آب شیرین کن شرکت آب و فاضلاب استان یزد است و شهروندان این منطقه با بهره برداری از این طرح از آب شرب با کیفیت و مطلوب بهره مند شدند.
سید یاسر اکرمیان با بیان اینکه برای این آب شیرین کن 4.5 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است، افزود: برای این طرح 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و ظرفیت تولید آب به میزان 2 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز را با استاندارد 1053 دارد.
10 برابر شدن برخورداری روستاییان از شبکه آب پایدار
وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح تصفیه خانه و سایت آب شیرین کن شهر بافق با بیان اینکه 290 طرح صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 64 هزار میلیارد تومان تا پایان سالجاری در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برخورداری روستاییان کشور از شبکه آب پایدار 10 برابر شده است.

خبر یزد

رضا اردکانیان با بیان اینکه آبرسانی از نوع اتصال به شبکه پایدار یکی از حرکت های ارزنده دولت تدبیر و امید است، اضافه کرد: قبل از دولت یازدهم یک میلیون جمعیت روستایی از شبکه آب پایدار بهره مند بودند که اکنون این رقم به 10 میلیون رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی ها فارغ از انتخابات و تغییر دولت است و اعتقاد داریم مردم از یک دستگاه خدماتی مانند وزارت نیرو انتطار این را ندارند که اختلالی در خدمت رسانی انجام شود، تصریح کرد: بحث این وزیر و این دولت نیست، بحث مظلومیت نظامی است که برای پایداری آنها خون ها داده شده است. 
اردکانیان افزود: حق مسلم مردم است که در کنار کمبودها و کاستی ها، داشته های آنها هم مطرح شود؛ باید احساس رضایتمندی در مردم به وجود آید وگرنه همه باخته ایم و رفت و آمدهای دولت باید تحرک و نشاط بیشتر و روحیه قوی تر عاید مردم شود.
وی با بیان اینکه پویش "هر هفته الف_ ب_ ایران" از نیمه سال 98 در کشور آغاز شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید، هرماه یک تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شد؛ امروز به 70 روستای استان یزد شبکه آب پایدار وصل می شود که 20 روستا مربوط به بافق است.
وزیر نیرو اظهار داشت: امروز پروژه های بزرگی با سرمایه گذاری پنج هزار و 700 میلیارد تومان در استان یزد عملیاتی می شود که مهمترین آن تصفیه خانه فاضلاب است.
یزد دارای نقشه راه روشن و موفقی در حوزه آب و برق است

خبر یزد

همچنین استاندار یزد در آیین افتتاح های طرح های حوزه آب در بافق با تشریح مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب، از تلاش‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی به نقاط مختلف استان تشکر کرد و گفت: یزد دارای نقشه راه روشن و موفقی در حوزه آب و برق است.
محمدعلی طالبی با بیان اینکه برنامه‌های افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو در یزد قرار بود به صورت ویدئو کنفرانسی انجام شود، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای این پروژه‌ها، از وزیر محترم نیرو درخواست شد که به صورت حضوری در استان پروژه‌ها افتتاح شود و خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.
وی تصریح کرد: در استان یزد طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب و همچنین برق انجام شده که نوید بخش اتفاقات بسیار خوبی است که در این زمینه در حال رخ دادن است.
استاندار یزد ادامه داد: هم اکنون یک راه روشنی به سوی آینده و توسعه استان در حوزه آب و برق ایجاد شده که در زمینه انتقال آب، پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی و همچنین پروژه های آب، مسیر استان دقیقا روشن است.
طالبی گفت: پروژه هایی که امروز در استان یزد به بهره برداری می رسد، به صورت مستقیم بر آینده استان تاثیر موثری می گذارد و می توان از آن برای توسعه یزد بهره گیری کرد.
آغاز عملیات اجرایی 6 طرح آب و برق
آغاز عملیات اجرایی 6 طرح آب و برق که شامل پروژه رینگ شهر یزد در قالب 116 کیلومتر خطوط آبرسانی و 131 هزار متر مکعب مخزن ذخیره، تاسیسات آبرسانی به روستاهای اکرمیه و اکرم آباد با هدف آبرسانی و تأمین آب شرب، تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد با ظرفیت تصفیه آب به میزان 112 هزار و 635 متر مکعب در شبانه روز و بازچرخانی آب خاکستری شهر هرات با ظرفیت 15 متر مکعب در شبانه روز مهمترین طرح های آغاز شده در جریان سفر وزیر نیرو به استان یزد بود. 

خبر یزد

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ شهر یزد با ظرفیت یکهزار و 450 لیتر بر ثانیه ، مخزن بتنی 20 هزار متر مکعبی تصفیه خانه شهر یزد و توسعه پست 132 به 20 کیلوولت مروست از دیگر طرح های این سفر بود که برای آنها در مجموع 5 هزار و 729 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
بهره برداری 15 طرح صنعت آب و برق
همچنین در سفر وزیر نیرو 15 طرح صنعت آب و برق با اعتبار 676 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که 14 مورد از این طرح ها در حوزه آب بود که این مهمترین دستاوردهای سفر رضا اردکانیان به استان یزد است زیرا استان یزد با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت با تنش و مشکل برای تامین آب مواجه است که این طرح ها با هدف ایجاد توازن بین مصارف و منابع اجرا شده است.
بهره برداری از تصفیه‌خانه و تاسیسات جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و آب شیرین کن بافق، افتتاح چهار مخزن بتنی جمعا به ظرفیت 45 هزار مترمکعب وافتتاح هفت طرح توسعه و بهسازی شبکه آب در شهرهای هرات، میبد، اردکان و بافق از دیگر طرح های تکمیل شده در استان یزد بود. 
بهره برداری تصفیه‌خانه فاضلاب روستای اسلامیه شهرستان تفت، آزمایشگاه میکروبی اردکان، بازچرخانی آب خاکستری شهر هرات و شبکه دوم آب شرب میبد و برق‌رسانی به روستای پتکستان شهرستان اردکان از دیگر طرح های مورد بهره برداری بود.
اردکانیان: مجوز لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد و کرمان صادر شده است
وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از طرح های این وزارتخانه در استان یزد از صدور مجوزهای لازم برای تامین آب شرب و صنعت استان‌های یزد و کرمان خبر داد و به مردم استان یزد این اطمینان را داد که در این زمینه نگرانی نداشته باشد.

خبر یزد

رضا اردکانیان افزود: برای تامین آب شرب و صنعت یزد پیش بینی هایی انجام شده و جای نگرانی نیست و با تدارکاتی که توسط دولت دیده شده و مهم این است که این تصمیم ها اجرایی و پایدار باشد که نماینده یزد پیگیر مسئله آب است از نماینده مردم یزد در مجلس دعوت می شود تا با حضور در وزارت نیرو، اطلاعات تفضیلی برای پیگیری خط انتقال آب را دریافت کند.
وزیر نیرو ادامه داد: زیرساخت آب و برق برای سرمایه گذاران در استان یزد فراهم است و یزد آماده پذیرش سرمایه گذاری در زمینه انرژی است و آنچه که سهم دولت است، در این مسیر روشن و تعریف شده است.
اردکانیان ادامه داد: امیدواریم موضوع شیرین سازی آب دریا نیز دنبال شود و استاندار یزد فرصت را در این زمینه از دست ندهد، چون بستر شیرین سازی آب برای یزد فراهم است و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبود، از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده می شود و از نظر زیست محیطی مانعی در این زمینه وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به هفته یازدهم پویش هر هفته الف ب ایران اظهار داشت: به مدد تلاش و همت همه دست اندرکاران و پیگیری ها و دلسوزی های استاندار یزد امروز 675 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ اجرای تعدادی طرح به ارزش بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان نیز به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ، استان یزد و بی آبی، همزاد بوده اند و تجربه قرن‌ها سازگاری با کم آبی، قناعت و صرفه جویی در این استان وجود داد، افزود: رینگ آبرسانی یزد که عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شده است که ظرف سه سال به شرط تامین منابع مالی پیش بینی شده، در مدار بهره برداری قرار گیرد.
اردکانیان با بیان اینکه روند تکمیل به موقع طرح های حوزه آب و برق به طور عمده به دلیل کمبود اعتبار با مانع روبرو است، ادامه داد: در بودجه 1400 شرایط به مراتب بهتر از سال‌های قبل فراهم است و در تبصره 15، نمایندگان مجلس منابعی را پیش بینی کرده اند.
اردکانیان یادآور شد: شبکه برق 10 هزار روستای کشور نیز بهسازی خواهد شد و روستاییان مشکلی در زمینه تامین برق ندارند، ضمن اینکه 20 هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر کوچ رو قرار می گیرد.
خروج 70 روستایی یزد از تنش آبی
از دیگر دستاورد سفر وزیر نیرو به استان یزد بهره‌برداری طرح آبرسانی به 70 روستایی این استان کویری بود که این روستاها از فهرست روستاهای مواجه با تنش آبی خارج شدند.

خبر یزد

این طرح با ساخت سه هزار و 750 متر مکعب مخزن آب ، ایجاد 69 هزار متر شبکه انتقال و 26 هزار متر شبکه توزیع با هدف آبرسانی به روستاهایی که با کمبود آب در هفت شهرستان استان روبروست هستند، با اعتبار افزون بر 36 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و اعتبار یادشده از محل منابع ملی و داخلی شرکت آب و فاضلاب یزد تامین و پرداخت شد.
درخواست استاندار یزد از وزارت نیرو برای شتاب بخشی به اجرای خط دوم انتقال آب به یزد
استاندار یزد از وزارت نیرو خواست که با شنتاب بخشی به اجرای خط دوم انتقال آب به این استان از دیگر پروژه های حوزه آب این منطقه نیز حمایت کند.
محمدعلی طالبی در آیین بهره برداری از 15 طرح صنعت آب و برق یزد که با حضور وزیر نیرو آغاز شد، افزود: تخصیص 20 میلیون مترمکعب آب انتقالی خلیج فارس برای استان یزد ناچیز است و هم اکنون شهرستان اردکان در تامین آب شرب با مشکل روبروست.
وی با اشاره به قطعی برق استان خاطرنشان کرد: این موضوع برای واحدهای تولیدی مشکلاتی را ایجاد کرده است و امید آن می رود با برنامه های وزارت نیرو این مشکل رفع شود.
استاندار یزد ادامه داد: اتفاق خوبی که در چند سال اخیر رخ داده، توجه جدی به رفع مشکل زیرساخت ها در شهرستان های کم برخوردار در حوزه برق و آب است و در راستای توسعه متوزان در استان در این زمینه برنامه ریزی های مختلف انجام شده است.
استاندار یزد اظهار امیدورای کرد که با بستری که هم اکنون در استان فراهم است در آینده مشکلی برای سرمایه گذاری در هیچ نقطه ای وجود نداشته باشد و تامین برق و آب مانعی برای اشتغال و سرمایه گذاری نباشد.
شاخص برخورداری استان یزد به لحاظ آب شهری 99.8 درصد است
همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: شاخص برخورداری استان یزد از آب شرب سالم به لحاظ آب شهری 99.8 درصد است که شاخص مناسبی برای استان است.
اصغر ریاضتی در ارتباط با پروژه های افتتاح شده در حوزه آب و فاضلاب استان افزود: طرح هایی که با حضور وزیر نیرو افتتاح شده در راستای ایمن سازی و کمک به پایداری آب در بخش شهری است و در بخش روستایی نیز با افتتاح پروژه آبرسانی به 70 روستای استان یزد، در مجموع شاخص بهرمندی روستاها از 63 درصد به 68 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هم اکنون اجرای طرح های آبرسانی و تامین آب 400 روستا در سطح استان در دست اجراست که تا اواخر شهریور با افزایش 30 روستای دیگر شاخص دسترسی روستاهای استان یزد به آب شرب بهداشتی به 71 درصد می‌رسد.
ریاضتی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب استان با تمام توان برای رسیدن به شاخص های کشوری فعالیت می کند، گفت: در بخش فاضلاب شرایط به گونه ای بوده که شاخص پوشش جمعیت شهری استان یزد 27 درصد بوده که با افتتاح تصفیه خانه بافق، امروز این شاخص در شهرستان بافق به 75 درصد و در کل استان یزد به 32 درصد رسیده است.
ریاضتی عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، 2 تصفیه خانه با پیشرفت بالای 85 درصد در استان یزد در حال اجراست که تا 2ماه آینده به بهره برداری می رسد و شاخص پوشش شبکه فاضلاب شهری با افزایش 11 درصدی به عدد 43 درصد در کل استان می رسد.
وی بیان کرد: تلاش می شود با افتتاح پروژه های فاضلاب در استان یزد، شاخص یزد را به میانگین کشوری که نزدیک به 55 درصد است برسانیم. 
سفر یکروزه وزیر نیرو به استان یزد و برنامه‌های آن دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های آب و برق این استان داشت، اردکانیان در اسفندماه سال گذشته نیز به همراه معاون اول رییس جمهوری به استان یزد سفر کرده بود.
از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان یزد 13 درصد در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و 9 هزار نفر هم عشایر هستند.
برچسب‌ها افتتاح طرح یزد وزیر نیرو آب و فاضلاب رضا اردکانیان پروندهٔ خبری افتتاح طرح‌های آب و برق در کرمان و یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/196130/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد