خبر یزد

آخرين مطالب

پیش‌رویداد مرکز نوآوری گردشگری یزد بررسی کرد؛

روابط گردشگری خوراک و پایدار در بستر اقامتگاه‌ها فرهنگي

روابط گردشگری خوراک و پایدار در بستر اقامتگاه‌ها
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد موضوع گردشگری خوراک و رابطه آن با گردشگری پایدار در بستر اقامتگاه‌ها، در دومین پیش رویداد مرکز نوآوری گردشگری دانشگاه یزد، بررسی و راهکارهای توسعه در این باره مطرح شد.

«علی دلشاد» رئیس مرکز نوآوری گردشگری با بیان این که دولت و حاکمیت به عنوان تنظیم‌کننده روابط باید برای حل مشکلات به هم متصل شوند، گفت: تیم مرکز نوآوری دانشگاه یزد به دنبال تدوین و برنامه‌ریزی در این زمینه است و شیوه برگزاری رویدادها با فرایندی تخصصی دنبال می‌شود.
وی با بیان این که در پنل قبلی مسائل دفاتر خدمات مسافرتی دنبال و راهکارهایی در خصوص ارائه بسته‌های بازاری و رفع تبعیضات خدمات مسافرتی در این پنل‌ها بررسی شد، گفت: جذب مشتری، عمده‌ترین محور این برنامه‌ها بودند تا مطابق با شیوه‌های روز دنیا به بازاریابی و تبعلیغات بپردازیم.
وی با بیان این که شناسایی چالش‌های موجود و جذب صاحبان ایده و مشتریان از جمله این مسائل است، گفت: توانمندسازی دفاتر خدمات مسافرتی در حوزه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی از چالش‌های امروز ماست که باید نقش سنتی دفاتر کنار گذاشته شده تا از چالش ورشکستگی این افرادجلوگیری شود.

خبر یزد


«حسین دهقان منشادی» نماینده اطلس ملی خوراک ایران و مسئول کمیته گردشگری خوراک یزد در این نشست با بیان این که طبق تعریف سازمان جهانی گردشگری نوعی از فعالیت گردشگری ارتباط خوراک و نوشیدنی در حین سفر است، گفت: در کنار این تجربه ناب، فعالیت‌های دیگری مانند بازدید از کارگاه‌های تولیدی خوراکی‌های محلی و سایر برنامه‌ها را شامل می‎شود که معادل شکم‌گردی است، البته شکم گردی بخشی از گردشگری خوراک است.
وی با اشاره به این که گردشگری خوراک می‌تواند منجر به بازگشت مسافر به یک منطقه شود، گفت: گردشگری خوراک را باید در اقامت و پذیرایی دنبال کنیم که بی‌توجهی به این مسئله، منجر به عدم توسعه و رشد گردشگری خوراک می‌شود.
دهقان با اشاره به این که اطلس ملی خوراک از سال گذشته فعالیت کرده و آنچنان که باید هنوز نتوانسته از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کند.

خبر یزد


«سیدامیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این که در حوزه گردشگری خوراک در دنیا عمده اتفاقات مربوط به اصل خدمت گرفتن در مراکز اقامتی است، گفت: خدمت توام با غذا یکی از اهداف گردشگری و سفر است و در کشور ما نیز گردشگری خوراک هم مانند سایر انواع گردشگری دچار بحران است و به صورت حرفه‌ای و با تیراژ بالا اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: در حال حاضر نیز با فرایند و شکل سنتی زیرساخت‌های اقامتی دچار مشکل می‌شویم و عواملی مانند تعداد دفعات و دسترسی مواد اولیه اهمیت دارد.
این مسئول با بیان این که نیروی انسانی و تعداد آشپزها در توسعه گردشگری خوراک اهمیت دارد، گفت: باید زمینه را برای داشتن نیروی انسانی که توانایی پخت غذاهای سنتی را دارند و تعداد انگشت شماری دارند، فراهم کنیم.
وی با بیان این که تجاری‌سازی غذای سنتی، محلی و بومی هر منطقه نیازمند تولید انبوه، کیفیت بالا و تسهیل دسترسی به تمهیدات تهیه آن است، گفت: از آنجایی که یزد مدل خوبی در حوزه گردشگری است، این اتفاق نیز در یزد به عنوان پایلوت اشاره قرار گیرد.

خبر یزد


«رامتین شهرت» مسئول یکی از بومگردی‌های یزد با بیان این که تجاری‌سازی غذاها یکی از تفاوت‌های بومگردی و هتل است، تصریح کرد: علاوه بر تفاوت در نحوه ارائه خدمت، برای تجاری‌سازی باید مویرگی عمل کرد و سپس به مرحله انبوه‌سازی رسید، علاوه بر آن باید با ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی اعتمادسازی انجام داد.
به گفته وی، ایجاد فرصت‌های متعدد در حوزه گردشگری از جمله مسائل مهمی است که باید در حوزه گردشگری خوراک به آن توجه ویژه‌ای شود.
شهرت بیان کرد: آنچه امروزه در بحث گردشگری خوراک و بوم‌گردی‌ها مطرح است و کمتر به آن توجه می‎شود، بحث مدیریت انرژی، پسماند و فاضلاب‌هاست به طوری که در پنل دیگری که بخش از آن موجود است، به این مسئله پرداخته شد.
«سیدرضا بهادری» مسئول کمیته گردشگری پایدار و راهبر تخصصی این مرکز، با اشاره به چالش‌ها و مسائل متعدد مطرح شده است، تصریح کرد: با نظرسنجی و همفکری اعضای گردشگری به وجود چالش‌هایی رسیدیم که بخشی از آن مربوط به زیرساخت‌های بومگردی‌هاست.
وی به تعارضات مردم محلی و گردشگران با بومگردی‌ها، تبیلغات و بازاریابی و نیروی انسانی به عنوان دیگر چالش‌ها اشاره کرد و گفت: بحث انرژی جزو مواردی است که کشور ما با آن‌ها روبروست و بعضا سوق یاقتن به سمت انرژی‎‌های پاک و نو به تکنولوژی بالاتری نیاز دارد که به صرفه هم نیست و حل مسایل زیرساختی منافع بیشتری دارد.

خبر یزد


«تقی اکبرپور» رئیس جامعه بومگردی‌های استان یزد با بیان این که با وجود زیرساخت‌های قوی مانند قنات و بادگیر پیشینه یزد در بحث انرژی قوی است، گفت: مشرق زمین‌ها در بحث مدریت انرژی بسیار قوی بودند.
وی با بیان این که مدل‌های خلاقانه و نوآورانه میتواند در حوزه انرژی موثر باشد، گفت: مسئله فاضلاب و مدیریت دفع آب‌های خاکستری و سیاه هم جزو مواردی است که باید مورد توجه واقع شود.
«میثم پیری» مسئول یکی از بومگردی‌های استان با بیان این که در اردکان کمبود آب بیداد می‌کند، گفت: در حالی آب کم است که سیستم قنوات اردکان نیز پر از فاضلاب شده و مشکلاتی را برای مردم خصوصاً گردشگران به دنبال داشته است.
وی حرکت به سمت توسعه پایدار و رفع مسائل اقتصادی را یادآور شد و گفت: باید به دنبال راهکارهایی در این باره باشیم تا بتوانیم توسعه پایدار را با اقتصاد عجین کنیم.

خبر یزد


البته «رضا بهادری» مسئول کمیته گردشگری پایدار در ادامه مجدداً به لازمه ایجاد زیرساخت‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: ذی نفعان اصلی باید اقدام کنند چرا که اثرات و تبعات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان این که جریان گردشگری لازمه مدیریت این مسائل است، نسبت هب برنامه ریزی در این باره تاکید کرد.
«ناصرطباطبایی» رئیس جامعه هتلداران هم در بخشی پایانی نسبت به ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و این صنعت و آموزش کاربردی نیروی انسانی تاکید کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/196471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

انجام بیش از 300 آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب

شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری

کشف ماینر‌های قاچاق در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد

تداوم جریان سیل در یزد

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!