خبر یزد

آخرين مطالب

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: نحوه حمایت دولت از کارآفرینان پیشرو وزارت رفاه

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: نحوه حمایت دولت از کارآفرینان پیشرو
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سیاست‌های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هیأت وزیران تصویب شد. برجسته‌ترین شاخصه این مصوبه توجه به شخص کارآفرین است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از روزنامه ایران، در پی تصویب این سیاست از کارآفرینان پیشرو و نوآور در زمینه ارتباط با کارآفرینان کشورهای دیگر، اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی و حمایت‌های گمرکی، تبصره 18 بودجه، ضمانتنامه بین‌المللی، تکریم به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های کشور و... حمایت می‌شود. در این راستا عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با «ایران» به تشریح این مصوبه پرداخت و گفت: تاکنون هر حمایتی که در حوزه کارآفرینی صورت می‌گرفت ذیل بنگاه‌های کسب و کار بوده و مؤسسات و شرکت‌ها با شخصیت حقوقی حمایت می‌شدند و مشوق‌های صادراتی و غیره به بنگاه‌ها اختصاص می‌یافت در حالی که در این مصوبه وقتی درباره کارآفرینی صحبت می‌شود، منظور شخص حقیقی است که ایده را توسعه می‌دهد و ریسک را می‌پذیرد. وی افزود: بنگاه‌هایی که توسط شخص کارآفرین ایجاد می‌شوند، مشمول حمایت‌های این مصوبه هستند.
اعطای کارت شناسایی معتبر
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر سنت خوبی است که دارای ساز و کارهای علمی و فنی در سطح استانی و ملی است، در این جشنواره سالانه 10 نفر در سطح استانی و از بین آنها 10 نفر در سطح ملی برگزیده می‌شوند، اما بعد از جشنواره اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد. حتی پوشش خبری لازم هم در زمینه الگوسازی آنان داده نمی‌شد و هیچ مزیت ویژه‌ای برای کارآفرینان برتر در نظر گرفته نمی‌شد، ضمن اینکه این الگو توسط دستگاه‌های دیگر و بخش خصوصی نیز تکرار می‌شد بنابراین به دنبال مرجعیتی برای انتخاب کارآفرینان پیشرو بودیم که با این مصوبه، عملاً مرجعیت این کار با مشارکت دستگاه‌هایی که قید شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. منصوری افزود: بر اساس این مصوبه و ابزارهایی که صراحتاً در آن قید شده از کارآفرینان پیشرو حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد. وی به یکی از مؤلفه‌هایی که در این مصوبه تأکید شده نیز اشاره کرد و گفت: وقتی فرد کارآفرین پیشرو بخواهد به خارج از کشور برود می‌تواند با کارت شناسایی صادره براحتی ویزای خود را دریافت کند. به عبارت دیگر قطعاً با صدور کارت شناسایی برای کارآفرینان پیشرو به دلیل اعتباری که این کارت خواهد داشت در خارج از کشور نیز می‌توانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.
وی به دیگر ویژگی‌های سیاست‌های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو اشاره کرد و گفت: این مصوبه همچنین دو حوزه اصلی منزلت و حمایت‌های مالی و حقوقی کارآفرینان برتر را شامل می‌شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال افزود: حوزه منزلت کارآفرینان برتر که تحت عنوان سیاست‌های مرتبط با ارتقای منزلت کارآفرینان برتر شناخته می‌شود شامل صدور کارت شناسایی مشخص برای کارآفرینان پیشرو است که دارای کد مشخص و سازوکار رهیابی مشخص است.
راه‌اندازی سامانه کارآفرینان پیشرو
وی تأکید کرد: برای همین منظور نیز سامانه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم که بزودی رونمایی خواهد شد و در این سامانه کارآفرینان پیشرو معرفی خواهند شد. منصوری گفت: کارآفرینان پیشرو با این کارت شناسایی در هر کجای دنیا که باشند با وارد کردن کد QR قابل شناسایی هستند. منصوری افزود: همچنین بر اساس این مصوبه دانشگاه‌ها اجازه خواهند داشت به کارآفرینان پیشرو مدرک افتخاری بدهند و وزارت علوم نیز موظف است چارچوب‌های لازم را برای همکاری و حضور کارآفرینان پیشرو در دانشگاه‌ها، بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی آنان، به عنوان مدرس یا استاد مدعو در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کاری یا حوزه‌های کارآفرینی فراهم کند. به گفته منصوری، دستگاه‌های ذیربط در این زمینه همراه و هماهنگ هستند. به عنوان مثال معاونت علمی و فناوری موظف است با هدف رفع نیازهای فناورانه کارآفرینان پیشرو، مشوق‌های لازم را برای ارتقای همکاری آنها با شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، طراحی و اجرا کند. معاون اشتغال تأکید کرد: با توجه به اینکه تبصره 18 بودجه سالانه به حمایت از کارآفرینان معطوف است با مصوبه سیاست‌های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه مربوط به حمایت از کارآفرینان را که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد می‌کند در بودجه لحاظ کنند. علاوه بر این کارآفرینان پیشرو دارای کارت شناسایی صادره تا یک رقمی که سالانه تعیین می‌شود می‌توانند بدون ارائه وثیقه سریعاً وام و تسهیلات دریافت نمایند.
در باب مسئولیت اجتماعی
به گفته منصوری، طبیعتاً سازوکارهای لازم با اعتبارسنجی را از طریق صندوق‌های ضمانت انجام خواهیم داد، در همین رابطه نیز ضمانت‌نامه تا سقف50 میلیارد تومان را تأیید و تعیین کرده‌ایم که قابل پذیرش باشد. همچنین مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد نیز در مورد کارآفرینان پیشرو اجرا خواهد شد؛ علاوه بر این، بانک مرکزی در مورد قوانین تأمین مالی نیز به کمک آنان خواهد آمد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به دیگر مشوق‌های مصوبه پرداخت و گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است که امکان استفاده از خط سبز گمرک را پس از احراز هویت و اعلام اسامی کارآفرینان پیشرو در اختیار آنان قرار دهد.
وی افزود: بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران ورود مواد اولیه و تجهیزات فناورانه مرتبط با فعالیت‌های اصلی کارآفرینان پیشرو را با تأیید دستگاه تخصصی مربوطه و احراز شرایط مربوطه، مشمول تسهیل تشریفات گمرکی قرار می‌دهد. منصوری تأکید کرد: کارآفرینان پیشرو بعد از احراز شرایط، جزو فعالان اقتصادی مجاز گمرک شناخته می‌شوند و در حوزه مالیات‌ها هم این افراد اگر بتوانند اشتغال در واحدهای زیرمجموعه خود را به میزان 50 درصد افزایش دهند مشمول مالیات صفر خواهند بود. همچنین تسهیل تحقیق و توسعه در مجموعه‌ها از سوی کارآفرینان پیشرو نیز از دیگر مواد این مصوبه هیأت وزیران است. منصوری افزود: یک سری مسئولیت‌ها نیز برای خود کارآفرینان در نظر گرفته شده است که کارآفرینان پیشرو می‌توانند به عنوان مسئولیت اجتماعی متقبل شوند. به طور مثال راه‌اندازی مرکز نوآوری، باشگاه کارآفرینان نوجوان، مراکز رشد کارآفرینی یا باشگاه صادرات در منطقه خود، تأسیس شتاب دهنده و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در حوزه تخصصی خود، جهت شتاب‌دهی، پرورش و رشد تیم‌های جوان دارای ظرفیت‌های بالا و نیز راه‌اندازی کافه کارآفرینی در اکوسیستم پیرامونی خود با هدف اتصال اکوسیستم منطقه به دانش خارجی از جمله این موارد است.
22 تیر 1400 10:45
کد خبر : 242,370
کلیدواژه ها: عیسی منصوری, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی, کارآفرینان پیشرو
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/199814/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی