خبر یزد

آخرين مطالب

2 خبر کوتاه از استان یزد اجتماعي

2 خبر کوتاه از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تازه‌ترین اعلام نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی در سال1399، نشریه انگلیسی زبان "Algebraic Structures and Their Applications (ASTA)" که از سوی دانشکده ریاضی دانشگاه یزد منتشر می شود را به رتبه بین‌المللی ارتقاء داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، به نقل از رییس اداره نظارت بر چاپ و نشر این دانشگاه ، براساس نتایج جدید اعلام شده از سوی کمیسیون نشریات وزارت عتف، نشریه انگلیسی زبان "Algebraic Structures and Their Applications (ASTA)" که توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد به سردبیری دکتر بیژن دواز و مدیرمسئولی دکتر سعید علیخانی از اعضای هیات علمی منتشر می‌شود، توانست به رتبه بین‌المللی ارتقا یابد.
بر اساس این گزارش هشت نشریه علمی دیگر دانشگاه یزد نیز موفق به کسب رتبه ب شدند و رتبه ارزیابی سال 1398 خود را تکرار و تثبیت کردند.
دکتر عباس عسکری ندوشن در این گزارش آورده است، با ابلاغ آیین نامه جدید نشریات علمی کشور در اردیبهشت 1398، زین پس به جای صدور گواهی اعتبار «علمی - پژوهشی» و «علمی - ترویجی»، کلیه نشریاتی که حائز شرایط این آیین‌نامه باشند با عنوان واحد «نشریه علمی» شناخته شده و رتبه نشریه در ارزیابی‌ها بعنوان "اعتبار نشریه" قلمداد خواهد شد.
همچنین با ابلاغ این آیین نامه، نشریات علمی به صورت سالانه توسط وزارت عتف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و امتیاز آنها در ارزیابی نشریات براساس شاخص‌ها و معیارهای مختلفی تعیین می‌شود.
برمبنای امتیازات کسب شده از شاخص‌های ارزیابی یا پایگاه‌های نمایه شده، تعیین رتبه نشریات براساس امتیازات کسب شده هر نشریه، در پنج دسته شامل: رتبه بین‌المللی، رتبه الف (خیلی خوب؛ با دامنه امتیاز 801 تا 1000)، رتبه ب (خوب؛ با دامنه امتیاز 601 تا 800)، رتبه ج (متوسط؛ با دامنه امتیاز 401 تا 600) و رتبه د (ضعیف؛ با امتیاز 400 و پایین‌تر) صورت می‌گیرد.
به گفته دکتر عسکری ندوشن، در حال حاضر دانشگاه یزد دارای 8 نشریه علمی به زبان فارسی و یک نشریه علمی به زبان انگلیسی است که در زمینه‌های تخصصی علوم انسانی و اجتماعی، فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه و فنی مهندسی منتشر می‌شوند. 
نشریه آمار دانشگاه یزد با عنوان: Journal of Statistical Modelling: Theory and Applications پس از دو شماره انتشار، اخیرا به منظور دریافت رتبه علمی، درخواست ورود آن به فرآیند ارزیابی اعتبار علمی ثبت شده که توسط کمیسیون نشریات علمی کشور در دست بررسی است و چنانچه شرایط لازم را احراز کند، به زودی به جمع نشریات علمی دانشگاه اضافه خواهد شد. 
همچنین آغاز فعالیت انتشاراتی سه نشریه جدیدی که مجوز آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأیید قرار گرفته نیز در دست پیگیری و اقدام است و زیرساخت‌های لازم برای وبگاه این سه نشریه جدید خریداری شده است.
این سه نشریه عبارتند از: "پژوهش‌های نظری و کاربردی هوش ماشینی"، "تداوم و تغییر اجتماعی" و " Decision Making: Theory and Practice" که به زودی قرار است فعالیت‌های انتشاراتی خود را آغاز کند. 
در انتهای این گزارش آمده است، در حال حاضر اداره نظارت بر چاپ و نشر دانشگاه یزد در راستای سیاست‌های حوزه معاونت پژوهشی از توسعه کمی نشریات دانشگاه به ویژه نشریات علمی بین رشته‌ای با رویکرد بین‌المللی و انگلیسی زبان حمایت و پشتیبانی می‌کند. بنابراین، چنانچه در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف دانشگاه، احساس ظرفیت و پتانسیل لازم برای راه‌اندازی نشریات علمی وجود داشته باشد، دعوت می‌شود که این حرکت را آغاز کنند.
یادآور می‌شود، دوفصلنامه Algebraic Structures and Their Applications از دوسال پیش در پایگاه اسکوپوس ایندکس شده و اخیرا موفق به کسب رتبه Q4 در پایگاه SJR شده است.
نتایج رتبه بندی نشریات علمی هم اکنون از طریق پرتال نشریات علمی کشور به نشانی https://journals.msrt.ir به صورت آنلاین در دسترس است.
***
رییس کمیته امداد بهاباد گفت: در اجرای طرح نذر من بیش از 6 هزار کیلو گرم گوشت قربانی جمع آوری و پس از بسته بندی بین مددجویان کمیته امداد ونیازمندان توزیع شد.
حمید دهقان بهابادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص جمع آوری نذورات و وجوهات روز عید قربان اظهار داشت : در اجرای طرح قربانگاه که به مناسبت عید قربان با مشارکت خیرین جهت دریافت نذورات قربانی مردم نوع دوست و توزیع آن بین به نیازمندان برگزار شد تعداد 50 رأس گوسفند و یک راس گوساله از نیکوکاران این شهرستان در این قربانگاه ذبح شد.
وی افزود: این مقدار گوشت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پس از بسته بندی بین بیش از 900 خانواده تحت پوشش و اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان بهابادی توزیع شد.
وی تاکید کرد: مردم نوعدوست این کمک های خداپسندانه را بسنده به یک روز خاص از سال نکنند؛ کمیته امداد در طی سال آمادگی کامل دارد نذورات نقدی و غیر نقدی مردم و خیرین را جمع آوری و بین مستحقین توزیع کند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد درفاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.
برچسب‌ها عید سعید قربان یزد بهاباد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/202537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان