خبر یزد

آخرين مطالب

نظارتی بر انجام محدودیت‌های کرونایی در یزد نیست/ یزد در انتظار روزهای سیاه کرونایی اجتماعي

نظارتی بر انجام محدودیت‌های کرونایی در یزد نیست/ یزد در انتظار روزهای سیاه کرونایی
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


گروه استان‌ها ــ در حالی وضعیت کرونایی یزد به بدترین حالت ممکن خود رسیده که بی‌توجهی مسئولان به اعمال محدودیت و نظارت بر اجرای آن چنین در ذهن متبادر می‌کند که آنها به کل بی‌خیال جان مردم شده‌اند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، شیوع پیک پنجم کرونا یا به عبارت دیگر قله دوم پیک چهارم این روزها به حدی در اوج خود قرار گرفته که تمام کشور را در حالت قرمز و بحرانی قرار داده و قرمز عبارت خوبی برای توصیف حال برخی نقاط کشور نیست و شاید بهتر است رنگ بندی سیاه را هم به تقسیمات کرونایی کشور وارد کنیم.
این روزها حال و روز بیمارستا‌ن‌های کشور اصلا خوب نیست و متاسفانه مسئولانی که گویی دست از کار کشیده‌اند و به انتظار تغییرها نشسته‌اند، دیگر هیچ اهمیتی برای جان مردم قائل نیستند.
تجربه حاصل از چهار پیک قبلی کرونا به خوبی نشان داد که مدیریت کرونا بدون اعمال محدودیت‌های سنگین غیرقابل انجام است و هر زمانی که مسئولان نسبت به اعمال محدودیت‌های کرونایی بی‌توجهی کردند؛ شیوع بیماری به چندین برابر رسید.
نمونه بارز این موضوع را می‌توان در وضعیت پیک سوم کرونایی استان یزد مشاهده کرده، زمانی که تعداد فوتی‌های کرونایی و ابتلاهای یزد به نسبت جمعیت در تمام کشور رتبه یک را داشت.
زمانی که پیش از رسیدن به آن معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در خبری اعلام کرده بود که نه توان بستن راه‌ها را دارند و نه تمایلی به انجام این کار وجود دارد؛ همین تصمیم غلط هم منجر به فوت چند ده نفر از شهروندان یزدی شد و پس از این اتفاقات تلخ تصمیم بستن راه‌ها و اعمال محدودیت‌های بسیار سنگین گرفته شد؛ محدودیت‌هایی که بلافاصله پس از وضع و اعمال، وضعیت کرونایی یزد را رو به بهبود گذاشت.
این روزها اما گویی همان رویکرد پیش از پیک سوم در مسئولان یزد به وجود آمده با این تفاوت که الان بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی مسئولان هم به آن اضافه شده و گویی دیگر مسئولان قصدی برای مقابله با کرونا ندارند؛ حال روزانه جان چندین یزدی هم گرفته شود شاید از نگاه آنها چاره‌ای نیست.
در زمان پیک‌های قبلی خبرگزاری تسنیم در گزارشی انتقادی مطلبی با تیتر گزارش| فاجعه کرونا ‌در یزد ‌و بازی عجیب مسئولان ستاد ‌کرونا با جان مردم ‌/ آقایان مسئول مبارزه با کرونا "خاله‌بازی" نیست منتشر کرد؛ گزارشی که با واکنش سریع استاندار یزد روبرو شد و وی بیان کرد که اعمال محدودیت‌ها در دست ستاد استانی کرونا نیست.
شاید دوباره و با این گزارش هم مسئولان یزد از جمله استاندار نسبت به این گزارش انتقاد کنند و به آن واکنش نشان دهند اما هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند که مسئولان در شرایط فعلی حساسیتی نسبت به مدیریت وضعیت کرونایی داشته باشند.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 200 میلیون نفر رسیدلیست طولانی انتظار در برخی مراکز درمانیکرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان برزیلی از 20 میلیون نفر + جدول تغییرات گواه این ادعا محدودیت‌هایی است که در حادترین وضعیت کرونایی کشور اعمال شده، محدودیت‌هایی که به مراتب کمتر از محدودیت‌های شرایط نارنجی چند ماه گذشته است و الان تمامی صنوف تا ساعت 20 و 30 مجوز فعالیت دارند و اکثریت آنها تا ساعت 23 هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
خیابان‌ها هم که در تمام ساعات شبانه روز مملو از خودروهای شخصی است؛ پارک‌ها و فضاهای سبز در شب‌ها مملو از جمعیت است؛ فست‌فودها همچنان به صورت حضوری غذا سرو می‌کنند و استفاده از ماسک هم هیچ جایی در میان عمده افراد ندارد.
از سوی دیگر اما بیمارستان‌های یزد هم مملو از بیماران کرونایی است و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) دوباره آمار بیماران کرونایی یزد به مرز 900 نفر رسیده است.
ابراهیم سلمانی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از هزار و 430 نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 644 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 60 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 584 نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند، افزود: در شبانه روز گذشته، شش بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند. 
سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر 884 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 133 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.
وضعیت کرونا به هیچ عنوان در کشور شرایط خوبی ندارد اما گویی برای مسئولان این وضعیت به یک حالت کاملا عادی تبدیل شده و عادت کرده‌اند که آمارهای جدید روزانه فوتی و ابتلاهای بالا به آنها برسد.
قطعا اگر همچنان بی‌توجهی‌های گسترده مسئولان به اعمال محدودیت‌های جدی در یزد ادامه پیدا کند؛ باید در روزها و هفته‌های آینده شاهد روزهای سیاهی برای یزد باشیم و منتظر مرگ و میر بسیار بیشتر از وضعیت فعلی باشیم.
انتهای پیام/781/س

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/203790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد

آسمانِ یزد بارانی است

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد

حرکت سپاه پاسداران، منطبق بر موازین بین المللی بود

پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد

آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش

نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد

شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

شروع بارندگی در استان یزد

جریمه یازده میلیارد ریالی برای قاچاقچی سوخت

محمدی راد سرمربی شهداب یزد شد

سرمربی تیم والیبال شهداب معرفی شد

رژه خودرویی در اشکذر و مجومرد

مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد

دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اعزام 40 زائر اولی به مشهدالرضا از میبد

یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان

محمدی راد سرمربی شهداب شد/ نه معروف آمد نه مهدوی

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»