خبر یزد

آخرين مطالب

دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل بازگشت زائران اربعین/ انتخاب استانداران سمنان، یزد و اردبیل اجتماعي

دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل بازگشت زائران اربعین/ انتخاب استانداران سمنان، یزد و اردبیل
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


آیت الله رئیسی، بر ضرورت خدمتگزاری و حفظ کرامت زائران ابا عبدالله الحسین(ع) تاکید کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان دستگاه محوری در ساماندهی سفر اربعین، وظیفه دارد بر حسن عملکرد همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد اربعین نظارت کند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچگونه مشکلی برای بازگشت زائران ایجاد نشود.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اهمیت عزای ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: عاشورا و اربعین باید زنده و پویا بمانند چرا که مظهر عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی قرآنی است و راهپیمایی اربعین حقیقتاً نمادی از عشق و دلدادگی به همه خوبی‌ها در عالم است.
رئیس جمهور بر خدمت رسانی دستگاه‌ها به زائران اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول چه در مرکز و چه در استان ها حتماً با تلاش شبانه‌روزی، خدمت‌رسانی به زائران را به ویژه در زمینه تغذیه، حمل و نقل و سلامت فراهم کنند و با تقویت مدیریت در مرز و پایانه های هوایی، زمینه بازگشت بدون دغدغه زائران را فراهم کنند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تقارن اربعین حسینی با روز جهانی گردشگری، گفت: راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشورهای جهان در این صحنه حاضر می‌شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی کرد.
آقای رئیسی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، ابراز امیدواری کرد با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر ایلام خطاب به اعضای کابینه، اظهار داشت: باید بر اجرای مصوبات سفرهای استانی اهتمام کنیم تا آثار سفرها برای مردم ملموس باشد و در این زمینه معاون اجرایی روند اجرای مصوبات را پیگیری کند و کارهای انجام شده را به مردم گزارش دهند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه، به موضوع ساماندهی استخدام نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت:‌ تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.
دکتر رئیسی فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف را به‌ویژه در حوزه آب، برق و انرژی یک ضرورت دانست و گفت: در اداره کشور نباید رودربایستی داشته باشیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی، اعمال مقررات و قانون ضروری است.
رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم حرکت به سمت آموزش حضوری در مدارس، گفت: امروز افکار عمومی، بازگشایی حضوری مدارس را مطالبه می‌کند و باید مسئولین مربوطه با رعایت شیوه‌نامه‌ها زمینه تحقق این مطالبه را فراهم و با شیب مناسب به سمت آموزش حضوری حرکت کنند.
آیت‌الله رئیسی افزود: در مناطقی که واکسیناسیون عمومی به طور کامل انجام شده، باید زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی فراهم شود.
رئیس جمهور در ادامه پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به استانداران یزد، اردبیل و سمنان با تأکید بر اینکه فضای عمومی کشور نشان می‌دهد مردم به دولت و ایجاد تحول در زندگی و مدیریت کشور امیدوار هستند، گفت: استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در تحقق اهداف دولت مردمی نقش بسیار مهمی دارند و باید بعد از توکل به خدا، به مردم اتکا کنند.
دکتر رئیسی با تأکید بر اهمیت توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم در اداره کشور از استانداران خواست حتی‌الامکان به طور مستقیم و از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط داشته باشند و با شناسایی ظرفیت‌های هر استان، از جوانان انقلابی تحصیلکرده و کارآمد در جهت توسعه کشور و ایجاد تحول در زندگی مردم استفاده کنند.
آیت‌الله رئیسی بکارگیری جوانان دلسوز، انقلابی، کارآمد و کاردان را برای امروز و آینده کشور سازنده و مفید دانست و اظهار داشت: استانداران باید از این ظرفیت‌ها برای ایجاد گشایش در امور استفاده کنند.
رئیس جمهور پیگیری مجدانه و مستمر برای اجرایی شدن مصوبات استانی را از ضرورت‌های کاری استانداران برشمرد و تصریح کرد: صرفاً گفتن «باید بشود» کافی نیست و پیگیری مداوم روند اجرای امور تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌ها و دستیابی به اهداف دارد.
دکتر رئیسی شاخص اصلی بررسی و ارزیابی عملکردها را اقدام در میدان عمل دانست و گفت: مردم برای ارزیابی میزان تحقق اهداف، شاخص هستند و باید احساس کنند که شرایط امور بهتر شده و به آنها توجه بیشتری می‌شود.
استانداران منتخب سمنان، یزد و اردبیل از دولت رأی اعتماد گرفتند/ تصویب آیین نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق با توجه به ساز و کار بازار در بورس
جلسه هیات دولت بعد از ظهر یکشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه استانداران منتخب استان های سمنان، یزد و اردبیل از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفتند.
درجلسه امروز هیات وزیران اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی آقایان سید محمدرضا هاشمی، مهران فاطمی و سید حامد عاملی، به آنها به ترتیب به عنوان استانداران منتخب سمنان، یزد و اردبیل رأی اعتماد دادند.
آقای سیدمحمدرضا هاشمی پیش از این به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد (از سال 1398 تاکنون)، سرپرست استانداری استان قم (در سال 1397) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان (در سال 1396)، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی (در سال 1392) فعالیت داشته است. وی همچنین در سال 1390 به عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال های 93 و 95 به عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال 1398 به عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.
آقای مهران فاطمی دارای مدرک دکتری در رشته آب و هواشناسی (مخاطرات آب و هوایی)، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی (اقلیم شناسی) و کارشناسی مهندسی منابع طبیعی (مرتع و آبخیزداری) از دانشگاه یزد است .
از سوابق مدیریتی و اجرایی ایشان می توان به مشاور و مدیرکل حوزه استاندار یزد در دولت های نهم و دهم، مدیر راه اندازی دفتر نخبگان استان یزد به عنوان نخستین دفتر استانی کشور، عضو هیأت مدیره بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی، رئیس شورای هماهنگی تشکل های سراسری مردم نهاد استان یزد و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه این استان اشاره کرد.
آقای سید حامد عاملی متولد 1356 و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و نیز کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان است.
وی پیش از این در سِمَت هایی همچون مشاور استاندار و دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاران استان اردبیل، معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل و معاون برنامه ریزی و عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعالیت داشته است.
آیین نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق با توجه به سازوکار بازار در بورس به تصویب رسید
هیأت وزیران در ادامه و در اجرای حکم بند (ب) ماده (44) قانون برنامه ششم توسعه، به منظور افزایش بازدهی نیروگاه ها و تعیین قیمت برق با استفاده از سازوکار بازار در بورس، آیین نامه اجرایی این بند از قانون مذکور را تصویب کرد.
بر اساس آیین نامه فوق، وزارت نیرو موظف است به منظور افزایش بازدهی و ضریب بهره وری نیروگاه های حرارتی، صدور موافقت اصولی یا انعقاد قرارداد خرید برق برای طرح های احداث نیروگاه های جدید مقیاس بزرگ سیکل ترکیبی با بازدهی نامی بین 55 تا 60 درصد و یا مقیاس کوچک با مجموع بازده الکتریکی و حرارتی حداقل 70 درصد (بازده الکتریکی حداقل 42 درصدی) را در اولویت قرار دهد.
همچنین به منظور ایجاد انگیزه لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه های بازدهی بالا، برنامه افزایش نرخ سوخت نیروگاهی حداکثر یک دوره پنج ساله به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید، به گونه‌ای که نرخ سوخت نیروگاهی معادل متوسط بهای گاز با تعرفه صنعتی گردد. منابع مالی حاصل از افزایش نرخ سوخت نیروگاهی از طریق افزایش متناسب تعرفه برق مشترکان بابت پوشش تعهدات مربوط به سرمایه گذاری با اولویت تکمیل بخش بخار نیروگاه‌های گازی دولتی و خصوصی و نیز اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در صنعت برق اختصاص می‌یابد.
مطابق این آیین نامه، فروش برق واحدهای تولید پراکنده حرارتی مقیاس کوچک و نیروگاه های تجدیدپذیر در بورس انرژی بلامانع است. وزارت نیرو نیز موظف است سازوکارهای لازم برای عرضه برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی را حداکثر ظرف یکسال فراهم آورد.
علاوه بر این، بهای ترانزیت کلیه مشترکانی که برق خود را از طریق بورس انرژی ایران تأمین می‌نمایند، بر اساس ماده (1) دستورالعمل بند (ت) ماده (48) قانون برنامه ششم توسعه کشور تعیین خواهد شد./ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/211017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

اهدای عضو جوان یزدی به بیماران زندگی دوباره بخشید

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

آدمی حسرت سرگردونه

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

اوقات شرعی سه شنبه 4 اردیبهشت در یزد

رقابت بیش از 15 هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

داستانک/مادر آلزایمری

چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج

70 درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

از گفته خود دلشادم

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی

پرداخت 18 میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

سخن زیبای حسین پناهی در مورد پول

نمازم قضا شد

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد

لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز

استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور

ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد

پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد

برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در یزد

بازداشت عاملان جنایت در برج 20 طبقه مسکونی

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

فکر بلبل همه آن است که گلی شد یارش

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

پرداخت 18 میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج

پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر

انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری