خبر یزد

آخرين مطالب

نگاهی به سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز سياسي

نگاهی به سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - امام حسن عسکری(ع) زمینه غیبت امام زمان (عج) را فراهم کرد و انتقاد امام‌جمعه از رواج برخی سنت‌های بی پایه و اساس در شهر مهریز از جمله محور سخنان امروز ائمه جمعه شهرهای بهاباد و مهریز است

امام جمعه بهاباد با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام حسن عسکری زمینه غیبت امام زمان (عج) را فراهم کرد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بابیان اینکه دوران امامت آن امام همام اوج بروز فرقه های انحرافی به ویژه مدعیان دروغین امامت بود ،اظهار کرد: دوران امامت امام یازدهم یکی از دشوارترین دوران امامت و دوره خفقان بود و خلفای بنی‌عباس ابزار کنترلی متفاوتی نسبت به بنی‌امیه داشتند و نسبت به ائمه ظلم فراوانی کردند.
رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) به مردم ایران و شیعیان جهان ادامه داد: امام حسن عسکری فرمود، عابدترین مردم کسی است که از محرمات پرهیز کند و به واجبات الهی بپردازند.
وی در ادامه در این مورد تاکید کرد: کسانی که به مردم بدهکارند و حق‌الناس برگردنشان است باید دِین خود را ادا کنند و نباید مستحبات را پیش از آن انجام دهند چون ادای دِین یکی از واجبات است.
امام جمعه بهاباد با قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی در تامین امنیت جامعه، هم گفت: امنیت و آرامش کنونی مرهون فداکاری‌ و تلاش‌ کارکنان خدوم نیروهای انتظامی است.
ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه قوام جامعه در گروی تامین امنیت پایدار و تثبیت ارزش‌هاست، بیان کرد: نیروهای انتظامی امروز به فضل الهی و به مدد تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری آحاد مردم، اقتدار خود را در برخورد با هنجارشکنان در جهت امنیت عمومی اثبات کردند و با قانون‌مداری و رأفت و هوشمندی ضمن حفظ حقوق شهروندی، موجب تأمین آرامش عمومی جامعه هستند.
وی بابیان اینکه بهاباد مشکل ناامنی ندارد و این شهرستان در امنیت کامل به سر می برد اظهار کرد : عموما احساس ناامنی در جامعه ناشی از بی تقوایی درون جامعه است .
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ناجا« پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نامگذاری شد و این شعار متناسب با حرکت پلیس به سمت هوشمند شدن است،افزود: هوشمندی پلیس موجب خواهد شد که مردم با آرامش خاطر بهتری کارهای خود را انجام دهند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه افراد بدون توجه به تبلیغات منفی شبکه های مجازی اقدام به تزریق واکسن علیه کرونا کنند، گفت : تنها راه کنترل این ویروس تزریق واکسن است.
ابراهیمی بشکانی از قشرهای مختلف مردم شهرستان خواست، بدون توجه به شایعه های غیرعلمی برای حفظ سلامتی اعضای خانواده خود در اسرع وقت برای تزریق واکسن کرونا که منشای بیماری کووید 19 است، به مراکز واکسیناسیون همگانی در محل های سکونت خود مراجعه کنند.
وی ادامه داد : واکسیناسیون عمومی به کار جهادی نیاز دارد و مردم نباید از دریافت واکسن کرونا که هیچ ضرری برای افراد ندارد و آنان را از گزند این ویروس دور می‌کند، تحت تاثیر موارد خرافی که از سوی افراد غیرمسئول به آن دامن زده می شود، از آن فاصله بگیرند.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه کنترل و مهار شیوع بیماری کووید19، نیازمند ایمن شدن تمامی اقشار جامعه است که این موضوع، اهمیت حضور و مشارکت تمامی مردم در اجرای برنامه های واکسیناسیون عمومی برای افزایش سطح ایمنی در جامعه را نشان می دهد، گفت : مردم در زدن واکسن عجله کنند و به فکر سلامت آحاد جامعه و شهر خودشان باشند .
امام جمعه بهاباد همچنین با اشاره به روز جهانی عصای سفید( 23 مهر ماه) افزود: بی‌تردید حق و حقوق هموطنان روشندل که ضمیرروشنی دارند و قلب‌هایشان مالامال از معنویت و خداشناسی است باید رعایت شود، این در حالی است که آنان دردهای بی پایانی دارند و مسئولان باید وسایل رفاه و آرامش آنان را در جامعه فراهم کنند.
همچنین در بین 2نماز سرگرد عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گزارشی از این مجموعه ارایه کرد و مرکز این شهرستان 20 هزار نفری در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد .
مهریز
امام‌جمعه مهریز از رواج برخی سنت‌های بی پایه و اساس به نام دین در این شهرستان که بدون هماهنگی با مسئولان و شورای فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد به شدت انتقاد کرد و جلوگیری از آن را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: ایجاد و رواج برخی برنامه‌ها از سوی برخی افراد در لوای مسایل معنوی که هیچ سابقه و سندی برای آن نیست اصلا نباید تبلیغ و در منطقه اشاعه شود.
وی با بیان اینکه هرچند برخی امور فرهنگی و مذهبی در ظاهر خوب است ،چون هیچ ریشه و سندی در تاریخ دین و ارزش‌های معنوی ندارد گسترش آن به اصل مکتب حیات بخش اسلام ضربه جبران ناپذیری وارد می‌کند.
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه باید مسئولان و متولیان فرهنگی در این خصوص با جدیت نظارت بیشتری بر امور معنوی و سنت‌ها داشته باشند، تصریح کرد: برای پشگیری از برخی کارهای خلاف دینی باید مسایل ابتدا در شورای فرهنگ عمومی بررسی ودر صورت نداشتن مغایرت با اساس دین اجرا شود.
محی الدین با بیان اینکه هیچ فردی با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همانند آیین نخل‌برداری مخالفتی ندارد و اصلا کاری ارزشمند و پسندیده است گفت: همه مردم و مسئولان باید مواظبت کنند تا خدای ناکرده دین و مبانی اعتقادی مردم دچار مشکل نشوند.
امام جمعه مهریز از نمایندگان رسانه‌های گروهی خواست در انعکاس اخبار و مطالب با دقت و وسواس اقدام کنند تا خدای ناکرده برخی موارد که به اسم دین در منطقه اتفاق می‌افتد به مرور زمان تبدیل به فرهنگ و یک رسم تاریخی نشود.
محی الدینی بیان کرد: همه ما در قبال ارزش‌های دینی صحیح و ترویج و انتقال آن به نسل‌های آینده طبق اسناد موثق و مستدل مسئول هستیم و کوتاهی و سهل‌انگاری در قبال آنها قابل قبول و پذیرفته نیست.
وی به هفته نیروی انتظامی، هفته وحدت، شهادت امام حسن عسکری( ع )و آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی و روز عصای سفید اشاره کرد و بزرگداشت ایام‌های شمسی و قمری را خواستار شد.
بیست و سوم مهرماه سالروز شهادت امام حسن عسکری ،آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و روز جهانی نابینایان( عصای سفید) است.
برچسب‌ها
مهریز یزد خطبه ها بهاباد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/212901/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

احداث بیش از 22 هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

اعلام حمایت قاطع مردم یزد از سپاه مقتدر

هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

واگذاری 174 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این 17 استان

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

دستگیری 3 سارق در یزد

آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور

گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار

ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد

صدور بیش از 30 هزار مجوز کسب و کار در استان یزد

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

آماده باش نیروهای هلال احمر یزد

رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان

پرداخت 180میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

همایش به رنگ زندگی در یزد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی

تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق