خبر یزد

آخرين مطالب

راه‎اندازی «شاد راه نور» همزمان با بهار قرآن و طبیعت در یزد اجتماعي

راه‎اندازی «شاد راه نور» همزمان با بهار قرآن و طبیعت در یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ضمن تشریح برنامه‎های بهار قرآن و بهار طبیعت این سازمان، گفت: امسال عمده برنامه‎های تدارک دیده شده سازمان به صورت متمرکز در بلوار بسیج یزد با عنوان «شاه راه نور» برگزار خواهد شد.
«مصطفی زارع‌زاده» امروز یکشنبه بیستم اسفندماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبیین ویژه برنامه‎های نوروزی و ماه مبارک رمضان این سازمان، تصریح کرد: از دو ماه پیش برای تدوین برنامه‎های درخور شأن مردم و میهمانان شهر میراث جهانی یزد تلاش شده و امسال برخی برنامه‎ها را برای اولین بار در کنار برگزاری با کیفیت‎تر برنامه‎های سالهای گذشته خواهیم داشت.
وی با بیان این که بیشتر برنامه‌های تدوین شده سازمان متمرکز بر مباحث فرهنگی و آموزشی است، عنوان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان عمده برنامه‎ها در ساعات پس از افطار برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با بیان این که امسال اغلب برنامه‎های سازمان به صورت متمرکز در بلوار بسیج با عنوان «شاد راه نور» برگزار خواهد شد، یکی از علل این تصمیم را جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام برنامه‎ها در بافت تاریخی ذکر کرد.
وی از دیگر اهداف اتخاذ این تصمیم را معرفی مسیرهای جدید گردشگری یزد که به زودی کتابی درخصوص آن منتشر خواهد شد، بیان کرد: در همین راستا مسیر گردشگری ازمیدان امیرچخماق تا محله تاریخی لرد آسیاب تعریف شده و در این رابطه نیز یکسری بهسازی‌های محلات در مسیر را توسط متولیان نیز شاهد هستیم.
زارع‌زاده از آغاز برنامه‌های متمرکز سازمان در بلوار بسیج از 28 اسفندماه تا هفتم فروردین ماه خبر داد و افزود: البته یکسری برنامه‎ها مانند زیباترین سفره هفت سین را در تاریخ 25 اسفندماه در مقابل کتابخانه مرکزی یزد خواهیم داشت که تاکنون قریب به 60 متقاضی برای حضور در آن ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اهتمام سازمان در برنامه‎های تدارک دیده شده برای این ایام به موضوع برگزاری مراسم روزانه قرآن خوانی‌های مجلسی، اقامه نماز جماعت در مسجد لرد آسیاب و برگزاری افطاری ساده به کمک خیرین، گفت: 300 نفر عوامل اجرایی برنامه‎های «شاد راه نور» هستند که از این تعداد 174 هنرمند در موزه زنده فعالیت خواهند داشت.
این مسئول از نگاه موزه زنده امسال یزد به معرفی سبک و شیوه زندگی، مفاخر و مشاغل قدیمی مردمان یزد خبر داد و گفت: در موزه زنده امسال بخش‌هایی مانند کودک روزنامه‌فروش، مکتب‌خانه، حمام قدیمی، آژان‌ها، زندگی روزمره یزدیها، بازی‎های بومی، محلی و شخصیت‌های معروف قدیم یزد وجود خواهد داشت.
وی برنامه خشت‌زنی با عنوان «خشت و خاطره» و ساخت المان، چاووشی خوانی، معرفی مشاغل و صنایع دستی، قالی بافی و برنامه‎های زورخانه‎ای، معرفی غذاهای سنتی یزد، حافظ خوانی و قصه خوانی، مراسم نمادین عروسی یزدی‌ها و برنامه‌های متعدد دیگری را نیز در این شاد راه خواهیم داشت.
زارع زاده از برپایی ایستگاه سلامت در این ویژه برنامه با توجه به نرخ بالای برخی بیماری‌ها و بی اطلاعی بسیاری از افراد مبتلا و ارائه مشاوره‌های پزشکی، پذیرایی از مردم در قالب برپایی موکب‎ها، برپایی غرفه‎های کودک و بازی‌های کودکانه و ایستگاه‎های شهروندی، خبر داد.
وی به برگزاری برنامه‎های گردشگری در قالب معرفی یزد به عنوان «یزد، شهر زندگی و بندگی»، برگزاری جشنواره نان با محوریت معرفی نان‌های سنتی یزد، گردشگری روزه اولی‎های دختر با ثبت‌نام تاکنون 250 نفر در قالب بازدید از اماکن مختلف برپایی سفره افطار در بافت تاریخی با همکاری میراث فرهنگی استان با توجه به ثبت جهانی افطار، انتشار محتواهای فرهنگی تولید شده توسط سازمان فرهنگی شهرداری در محل شادراه، گردشگری نجوم با نصب بالون نجوم در مسجد لرد کیوان، برنامه یزدگردی در قالب 104 شیفت کاری، برنامه های ورزشی در قالب 60 ابربازی، بازیهای رومیزی و اجرای برنامه هیات‌های ورزشی، برگزاری جنگ‌های شبانه، به عنوان دیگر برنامه‎های تدارک دیده شده سازمان فرهنگی شهرداری یزد برای بهار قرآن و بهار طبیعت اشاره کرد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از تدارک 44 اجرای پاتوقی سرود در سطح شهر یزد طی این ایام خبر داد و گفت: البته از پارک‌های سطح شهر نیز غافل نشده‎ایم به طوری که در هشت پارک منتخب شهر شامل پارک‌های بزرگ شهر، آزادشهر، حسن آباد، کوهستان، آزادگان، شاه ابوالقاسم، غدیر و ملل، با کمک ظرفیت‌های مردمی شاهد برگزاری برنامه‎های متنوع و شاد در ساعات پس از افطار خواهیم بود.
زارع زاده همچنین از برگزاری جشن روزه اولی‌ها در چهارم فروردین ماه و نیز جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه بزرگ امیرچخماق، برگزاری آیین «دوست دوست علی» به عنوان دیگر برنامه‎های ایام پیش رو خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/643006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یزد، میزبان ملی پوشان تکواندو

فوت دو موتورسوار در بافق

افزایش دما در استان یزد

برگزاری جلسه کارگروه ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد

شاعرانه/ بی تو این عالم نگینی بی بهاست

اوقات شرعی یکشنبه 23 اردیبهشت در یزد

تصادف 2 موتورسیکلت در بافق؛ 2 نفر جان باختند

دستگیری دختر جوان بعد از مرگ مرموز مادر

خبر غیرمنتظره هواشناسی درباره احتمال یخ‌ زدگی!

علومی شبیه هیچ نویسنده‌ای نبود

سفری به اعماق جهنم در جست‌وجوی اسرار مهم خورشیدی

حادثه رانندگی در محور جوادیه_بافق/ مرگ راننده خودرو

مراحل تغییر ماه را ببینید

باستان‌شناسی در بقعۀ سلطان شیخداد یزد/ خبری از گنج نیست

اردوهای دانش‌آموزی به تقویت کار تشکیلاتی در دانش‌آموزان منجر می‌شود

روز چهارم نمایشگاه کتاب؛ از حضور رئیس‌جمهور تا اردوی دانش‌آموزی

تصویر روز ناسا ؛ AR 3664، گروه لکه‌های غول‌پیکر

مامایی که یک مادر است

مشکلات زیست محیطی معادن در ندوشن

افتتاح و بهره‌برداری 63 نیروگاه برق خورشیدی 5 کیلو واتی در اردکان

کادر فنی تکمیل شد: تا دندان مسلح برای قهرمانی

مدیرکل بنیاد مازندران از آغاز رزمایش دیدار با خانواده‌های معزز شهدای امدادگر خبر داد

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

آیا بارش برف و باران، تأثیری در وقوع زلزله دارد؟

داستانک/ دیدگاه گورخری

دوستی هرکه تو را روشن است

هوش مصنوعی، دستیار یا دشمن ما؟

مستند قاصدک‌های سرخ در یزد تولید می‌شود

فوت عجیب راننده پارس در بهاباد

سومین روز نمایشگاه کتاب از نگاه آقای سخنگو

برای اولین‌بار در ایران شفق قطبی دیده شد/ امشب هم شانس دیدن آن را دارید!

مرکز پژوهشی مطالعات اسلامی زنان در یزد افتتاح شد

کشف اموال مسروقه در بافق

فوت راننده پارس در یک حادثه

جشن «خیلی دخترونه» در یزد

لزوم بررسی انرژی و پیک بار در سفره غذایی مردم یزد

عنوان قهرمانی شمشیربازی ایران به سابریست یزدی رسید

توقیف کامیون متخلف در کمربندی شرقی اردکان

چرا رنگ شفق قطبی در نقاط مختلف زمین متفاوت است؟

قهرمانی پالایش نفت اصفهان در رقابت‌های فوتسال بانوان

من به بعضی چهره ها چون زود عادت می کنم

سقوطی به درون سیاهچاله

سیاست آبی تازه طالبان علیه ایران؛ افتتاح فاز جدید سد پاشدان چگونه مشکل‌ساز می‌شود؟

خیلی از جواب ها را زمان به انسان می دهد

ناسا می‌خواهد روی ماه قطار بسازد!

صفر تا صد ماجرای اهدای سی‌تی‌اسکن دست دوم به بهابادی‌ها

تکریم و معارفه مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد

ضابطی جهرمی و ماجرای کتابی که پس از 2 سال آماده چاپ شد

کشف کهکشان‌های غنی از هیدروژن با تلسکوپ رادیویی چین

احداث بیش از 1000 مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد