خبر یزد

آخرين مطالب

ظرفیت‌های شاخص شهرستان بافق مورد توجه قرار گیرد سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین رسانه‌ای شهرستان بافق برخی مدیران به صورت مستقیم پاسخگوی رسانه‌ها بودند.
استاندار یزد در این نشست ضمن تاکید بر لزوم ارتباط موثر و مداوم مدیران با رسانه ها، گفت: بیش از 10 سفر و نشست با محوریت بافق توسط استاندار و معاونین صورت گرفته و مسائل به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.
مهران فاطمی در ادامه از پیگیری فرایند اخذ ماده 23 دو بانده شدن جاده بافق - بهاباد و همچنین اختصاص 100 میلیارد تومان به بیمارستان بافق خبر داد.
وی در خصوص ورود سنگ آهن بافق به بورس، توضیح داد: با توجه به عدم توان بانک‌ها در تامین مالی، مجموعه‌های مختلف تامین مالی طرح‌های توسعه خود را به شرط پایبندی به تعهدات و تعیین تکلیف سهام ترجیحی کارگران از بازار سرمایه انجام می‌دهند.
استاندار یزد با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان از آب انتقالی خلیج فارس منتفع می‌شوند، گفت: محل تامین بخشی از آب شهرستان بافق از مخزن شحنه بوده و بخشی از آب انتقالی خلیج فارس نیز با انتقال به مخزن در حال احداث در مرز یزد، به بافق و بهاباد منتقل می‌شود.
وی با اشاره به پیگیری‌های استان جهت مطالبه حقوق معلمان خرید خدمت یادآور شد: در زمینه کمبود معلم، چندین بار فراخوان داده شده، اما متاسفانه با توجه به حقوق اندک معلمی و حقوق بالای معادن استقبال چندانی از این فراخوان‌ها نشده است.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی ستاد سهام (ستاد هماهنگی اقتصاد مردمی) به منظور تحقق شعار سال و همچنین حضور مردم در اقتصاد خبر داد.
فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص آسیب شناسی از آینده بافق عنوان کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ، گره خوردن تمامی ابعاد آینده بافق تنها بر روی معدن است، در حالی که ظرفیت‌های عظیم این شهرستان در بخش‌های کشاورزی، علمی و فناوری، گردشگری و ... نیز باید مورد توجه کنشگران قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این نشست از پیگیری جدی مسائل مختلف بیمارستان بافق خبر داد و گفت: اقدامات و ابعاد مختلف به منظور انجام این پروژه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
ابوالحسینی با بیان اینکه در دور اول سفر رییس جمهور به استان بیش از 800 میلیارد برای شهرستان تخصیص یافته است، اضافه کرد: در راستای تقویت صنایع ریلی و جوار ریلی، زمین مورد نیاز برای پهنه ریلی تخصیص پیدا کرده و مشاور آن تعیین شده است.
عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز با اشاره به پیگیری درخواست سه نماینده شهرستان‌های استان در خصوص فرمانداری ویژه اظهار کرد: علیرغم وجود 5 شرط برای فرمانداری ویژه، پیگیر این موضوع هستیم و هر 3 شهرستان با هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در این نشست از سنگ آهن بافق به عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی تاثیر گذار استان و کشور نام برد و گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری سنگ آهن در حال حاضر قریب به 10 هزار میلیارد تومان است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در خصوص اعتبارات مصوب و تخصیصی شورای برنامه ریزی و توسعه برای شهرستان بافق توضیح داد: در سال 99 حدود 10.4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که عمده این اعتبارات اسناد خزانه بود.
مجید دهقانی زاده در همین راستا ادامه داد: در سال 1400 این اعتبارات به 33 میلیارد، در سال 1401 به 48 میلیارد و 11 ماهه 1402 به 51 میلیارد تومان افزایش یافت که عمده این اعتبارات نقدی بودند.
وی اعتبارات پرداختی از محل ارزش افزوده به شهرستان بافق در سال 1399 را 14.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با انتقال پرونده‌های بزرگ از خارج استان این اعتبارات در پایان سال 1400 به 65 میلیارد، در سال 1401 به 96 میلیارد و در 11 ماهه 1402 به 107 میلیارد تومان رسیده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه مبلغ پرداختی از محل حقوق دولتی معادن برای شهرستان بافق در سال‌های 99 و 1400 صفر بوده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این پرداختی‌ها در سال 1401 به 21 میلیارد و در سال 1402 به 13 میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به اینکه از محل عوارض آلایندگی تاکنون 33 میلیارد تومان به بافق تخصیص یافته است، تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های جاری شهرستان بافق همواره مورد توجه بوده است.
دهقانی زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در خصوص جایگاه بافق در سند یزد نوین، مطالعه‌ای در حال انجام است تا با نگاه 25 ساله سند توسعه بافق تدوین شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز با اشاره به واگذاری پروژه 165 واحدی اقدام ملی مسکن در شهرستان بافق، گفت: مشکل تسهیلات این پروژه رفع شده و به زودی واریز می‌شود.
وی از پایان عملیات آماده سازی سایت 38 هکتاری باقر آباد بافق تا مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: در خصوص زمین‌های روستایی، بر اساس افق ده ساله و و با اولویت بومیان تامین زمین انجام خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه تامین مسکن فرهنگیان، تصریح کرد: در این راستا 600 هکتار زمین در نظر گرفته شده و به دنبال مصوب شدن شهرک هستیم.
خواجه رضایی در پخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری و اجرای پروژه صنعت شهر بافق، زمین این طرح احصا شده است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/648705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از 19 کهکشان مارپیچی

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

سخنان جالب نویسنده کتاب عشق کافی نیست

وقتی میگن اندازه خورشید معمولی است به چه معناست؟

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

اعزام 2300 یزدی برای شرکت در مراسم تشییع شهدا

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

کاوشگر «بپی‌کلمبو» اروپا دچار نقص فنی شد

صدای ضبط شده از اجرام کیهانی

اصلاح داروی شیمی‌درمانی برای فرار از سد خونی مغز

آیا می دانید صدای سیاهچاله چگونه است؟

ناسا اسرار قطب‌های زمین را کشف می‌کند

ویدئویی از سفر 6 گردشگر «بلو اوریجین» به لبه فضا

خورشید در مقابلِ عظمتِ سحابی سر اسب

چرا هرماه یک خورشید گرفتگی نداریم؟

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

پیش بینی افزایش سرعت باد با احتمال گردوخاک در استان یزد

نمایش آثار گروهی نقاشان یزدی

برگزاری جشن زیر سایه خورشید در محله حسن آباد یزد

معاون فرماندار اردکان جان سالم به در برد

بزرگداشت پیر هرات

تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه یزد

برگزاری اولین نشست یزدشناسی در مسجد جامع یزد

خسارات سیل به روستای سرغایه از توابع بخش احمدآباد مشهد

مصدوم شدن معاون فرماندار اردکان در حادثه تصادف / راننده سواری در صحنه فوت کرد

5 دلیل کاهش قیمت دلار

برگزاری دعای توسل در جای جای دارالعباده برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان

فصل دوم پشت پرده در راه

فیلم | مردم یزد برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا برداشتند

9 درصد متأهلین در استان یزد فرزندی ندارند

اعطای زمین رایگان به 10 هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت یزد

برخی از متقاضیان همچنان در انتظار اعطای تسهیلات 550 میلیون تومانی مسکن

لیگ برتر فوتبال ساحلی| شکست تیم یزدی در بوشهر

دعای مردم یزد برای سلامتی رئیس جمهور

واژگونی مرگبار خودرو معاون فرماندار اردکان

اوقات شرعی دوشنبه 31 اردیبهشت در یزد

تحقق شعار سال نیازمند تعامل مستمر بین واحدهای تولیدی و دولت است

واژگونی خودرو معاون فرماندار اردکان

جزئیات بازدید دکتر طهرانچی از دانشگاه آزاد اشکذر

واژگونی خودرو معاون فرماندار اردکان / راننده جان باخت

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله رئیسی(ره)

پیام تسلیت سپاه الغدیر استان یزد در پی به شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه

پیشرفت 50 درصدی خط انتقال پساب شهر برای آبیاری فضای سبز یزد

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت سید الشهدای خدمت

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت سیدالشهدای خدمت

شهید رئیسی تا لحظه آخر به وظیفه خود عمل کرد

اهدای عضو در یزد هم رده با شاخص جهانی

حسینه ایران غرق در عزای سید الشهدای خدمت

پیام تسلیت سپاه الغدیر استان یزد در پی شهادت رئیس جمهور

خدمات رئیس جمهور در دیدگان ملت نقش خواهد بست