خبر یزد
تاثیر قرارداد میان سه طلایه دار گردشگری ایران چیست؟
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 09:22:47
خبر یزد - رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، میان سه شهر مذکور تبادل اطلاعات و تبلیغات گردشگری انجام می‌شود. برای نمونه بنرهای تبلیغاتی شهرهای یزد و شیراز در اصفهان، و متقابلاً بنرهای تبلیغی اصفهان در این دو شهر قرار می‌گیرد.
علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرهای اصفهان، شیراز و یزد، سه شهر مهم گردشگری کشور هستند، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت هیچ گردشگر خارجی نبوده که به ایران آمده باشد و به این سه شهر که طلایه داران حوزه گردشگری ایران محسوب می‌شوند، سفر نکرده باشد.
البته این امر مربوط به پیش از شیوع ویروس کرونا است.
وی افزود: تقریباً سه سال و نیم است که در شهرداری کلان شهرهای ایران بخش گردشگری به وجود آمده است. با توجه به اینکه شهر در اختیار شهرداری قرار دارد، این ارگان به خوبی می‌تواند بر گردشگری شهرها تأثیر بگذارد. این موضوع منجر به عقد تفاهم نامه‌ای در زمینه گردشگری میان سه شهر اصفهان، شیراز و یزد شد.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ادامه داد: این تفاهم نامه به مدت چهار سال تنظیم شده و پس از اتمام این زمان، می‌توان با ایجاد برخی اصلاحات و توانمندی‌ها آن را تمدید کرد.
مساح درباره ارتباطاتی که به واسطه این تفاهم نامه میان اصفهان، شیراز و یزد به وجود می‌آید، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، میان سه شهر مذکور تبادل اطلاعات و تبلیغات گردشگری انجام می‌شود. برای نمونه بنرهای تبلیغاتی شهرهای یزد و شیراز در اصفهان، و متقابلاً بنرهای تبلیغی اصفهان در این دو شهر قرار می‌گیرد.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: پیش از دوران پاندمی کرونا و کمرنگ شدن گردشگری، بین این سه شهر تبادل گروه‌های گردشگری نیز انجام می‌شد. از طرفی آخرین فعالیت مشترک این سه شهر نشریه‌ای به نام "ماه سفر" بود. در این نشریه، به معرفی سه طلایه دار گردشگری ایران پرداخته شده است.
مساح اضافه کرد: اگر این تفاهم نامه با هماهنگی درست و کامل بین سه شهر همراه باشد، تأثیر بسیاری بر گردشگری می‌گذارد. شهرداری نه به عنوان مجری گردشگری، بلکه به عنوان تسهیلگر و کمک‌رسان به این صنعت می‌تواند نقش ایفا کند. چرا که بیش از سایر ارگان‌ها اختیارات دارد. بنابراین با کمک آن گردشگران بیشتری جذب و صنعت گردشگری روان‌تر و خاطره انگیز تر می‌شود.
کد خبر 486545

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/185093/تاثیر-قرارداد-میان-سه-طلایه-دار-گردشگری-ایران-چیست؟
بستن   چاپ