پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

برگزاری سیصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار

سیصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست محمدرضا بابایی، استاندار یزد برگزار شد.

سیصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست محمدرضا بابایی، استاندار یزد برگزار شد.
خبر یزد -
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ در این نشست، موضوع اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و نقش دستگاه‌های مختلف در کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار یزد در این جلسه با تأکید بر اهمیت اجرای طرح نماد گفت: «طرح نماد یک اصل مهم و راهبردی است و لازم است تمامی دستگاه ها همکاری لازم را در این حوزه داشته باشند. توجه به مباحث فرهنگی و تربیتی در مدارس می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.»
وی افزود: «در این زمینه از دستگاه‌ها مطالبه‌گری خواهیم داشت تا مشخص شود چه اقداماتی را در راستای تحقق اهداف طرح نماد انجام داده‌اند.
استاندار یزد در ادامه خواستار تشکیل شورای مشورت دانش‌آموزی به منظور بررسی دغدغه‌ها و دیدگاه‌های دانش‌آموزان شد.»
در ادامه، علی دهقان بهاءآبادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در اجرای طرح نماد گفت: «تمام برنامه‌های آموزش و پرورش استان دارای پیوست نماد است و در اجرای این برنامه‌ها، هدف اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زندگی در بین دانش‌آموزان است.»
وی افزود: «آموزش برای زندگی بهتر و مطلوب از مهم‌ترین اهداف ماست و در این مسیر، مدارس ابتدایی زیربنای اصلی شکل‌گیری مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان محسوب می‌شوند. در طرح نماد به دنبال ارتقای مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان و ایجاد محیطی امن و پویا در مدارس هستیم. جامعه سالم مستلزم وجود مدرسه‌ای امن، شاد و اثرگذار است.»
در بخش دیگری از این جلسه، ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اهمیت اجرای طرح نماد اظهار داشت: «دغدغه نخست دولت، آموزش و پرورش است و این موضوع نشان از نگاه راهبردی دولت به آینده ایران دارد. آموزش و پرورش بستر اصلی برای ساختن آینده کشور است و آسیب‌های اجتماعی تنها مختص این نهاد نیست، بلکه دغدغه‌ای ملی است که همه دستگاه‌ها باید در رفع آن سهیم باشند.»
وی با بیان اینکه برنامه‌محوری و هماهنگی بین‌بخشی از اصول اجرای موفق طرح نماد است افزود: «اجرای این طرح باید بر اساس اطلس آسیب‌های اجتماعی هر شهرستان برنامه‌ریزی شود تا مداخلات دقیق‌تر و اثربخش‌تر باشد. طرح نماد، برنامه‌ای ملی و معلم‌محور است و در این مسیر، معلمان باید نقش فعال مشاوره و راهبری را در مدارس ایفا کنند.»
#برای_ایران
#برای_مدرسه 

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد


نظرات شما